حکم شهرداری محمدعلی نجفی امضا شد

زیتون– وزارت کشور دقایقی پیش حکم شهردار تهران را امضا کرد تا محمدعلی نجفی به عنوان شانزدهیم شهردار تهران پس از انقلاب و پنجاه و هشتمین شهردار تهران از زمان تاسیس بلدیه٬ منصوب شود.
صبح امروز اما شورای شهر تهران مصطفی سلیمی را تا زمان مشخص شدن نتیجه استعلام محمدعلی نجفی، به عنوان سرپرست شهرداری تهران انتخاب کرد. میرسلیم برای کمتر از هشت ساعت سرپرست شهر تهران بود.
امروز پس از تایید و تکذیب‌های متعدد در نهایت علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران، ری تجریش، پس از جلسه این شورا گفت: «با توجه به مراحل تایید صلاحیت و صدور حکم شهردار تهران شورا مجبور به انتخاب سرپرست برای مدیریت شهرداری تهران شد.»
سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به آماده نشدن نتیجه استعلامات صورت گرفته برای محمدعلی نجفی گفت: «مدارک و اسناد و نامه معرفی آقای نجفی در اول شهریور به وزارت کشور ارسال شد و بنا به سرعت کار شورا، انتظار تعیین سرپرست برای شهرداری را نداشتیم».
مصطفی سلیمی که با ۲۰ رای مثبت و یک رای ممتنع اعضای شورای شهر به سرپستی شهرداری منصوب شده است، پیش از این شهردار مناطق ۲۱، ۶ و ۱۸ تهران بود.
وی پس از انتصاب به سرپرستی شهرداری تهران گفت: «تا زمانی که حکم نجفی به عنوان شهردار تهران صادر شود عهده‌دار سرپرستی شهرداری تهران خواهم بود».
محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران، با اشاره به استعلام این شورا از وزارت کشور، گفت «خبرهای مثبتی» رسیده که حاکی از آن است عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، به دنبال گرفتن تایید از مراجع مربوطه برای تصویب حکم محمدعلی نجفی است.
در دولت اصلاحات که برای اولین بار قانون شوراها اجرا و شوراهای شهر و روستا تشکیل شدند٬ تایید حکم شهردار، وزارت کشور نیازی به استعلام از نهادهای امنیتی نداشت. اما مجلس نهم در آخرین روز کار خود، استعلام از نهادهای امنیتی را در بسیاری از مشاغل دولتی و حساس گنجاند. بدین ترتیب سمت‌هایی که به نوعی با رای مستقیم یا غیر مستقیم مردم سر و کار دارند باید بار دیگر از فیلتر نهادهای امنیتی بگذرند.
این قانون وزارت کشور را موظف کرد تا برای تایید حکم شهردار منتظر پاسخ استعلام‌ها بماند.
محمدعلی نجفی از حزب کارگزاران روز یکم شهریور ماه با ۲۱ رای اعضای شورای شهر بدون رقیب، منتخب این شورا برای شهرداری تهران شد. الهه کولایی و محسن مهرعلیزاده پیش از رای‌گیری از نامزدی خود انصراف داده بودند.
محمدعلی نجفی متولد ۱۳۳۰ و دارای درجه دکترای ریاضیات از دانشگاه « آم‌ای‌تی» است. وی در دولت‌های میرحسین موسوی، اکبرهاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی وزیر آموزش و پرورش بود. او پس از رای نیاوردن فرجی دانا در مجلس به عنوان وزیر علوم، مدتی سرپرست این وزارتخانه در دولت اول حسن روحانی بود.
محمدعلی نجفی همچنین در دولت محمد خاتمی ریاست سازمان برنامه و بودجه را برعهده داشت. وی در دولت اول حسن روحانی رییس سازمان میراث فرهنگی شد اما از سمت خود استعفا کرد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »