ماموران از محل حصر کروبی خارج شده‌اند

زیتون- فاطمه کروبی٬ همسر مهدی کروبی٬ تایید کرد که ماموران امنیتی از محل حصر این رهبر جنبش سبز خارج شده‌اند.
همسر مهدی کروبی امروز به سحام‌نیوز٬ گفت که این رهبر جنبش سبز امروز از بیمارستان مرخص و حصر در منزلش بازگشته است.
مهدی کروبی در پی اعتصاب خشک و نارسایی قلبی در بیمارستان بستری شده بود.
به گفته فاطمه کروبی،«دولت خوشبختانه به تعهد و وعده‌ای که داده بود عمل کرد و نیروهای امنیتی در هفتمین سال حصر با استقرار در مکانی در کوی چوبینه، از منزلمان خارج شدند.»
او همچنین از «اقدام همدلانه مسئولان نظام در جهت خروج زندانبانان از منزل» تشکر کرده است.
محمدحسین کروبی، فرزند آقای کروبی هم ضمن تأیید این خبر به پایگاه خبری جماران گفته که پدرش را چند روز بیشتر در بیمارستان نگه داشتند تا مطمئن شوند باتری (پیس‌میکر) تعبیه شده در قلب او مشکل ندارد.
مهدی کروبی  ۲۵ مرداد در اعتراض به حضور ماموران امنیتی در داخل منزلش و عدم برگزاری دادگاه دست به اعتصاب غذا زد و جز داروی قلبش، چیز دیگری نخورد.
محمدتقی کروبی روز چهارشنبه هشتم شهریور، در گفت‌وگو با رادیو فردا تایید کرد که روند انتقال مأموران امنیتی از خانه مهدی کروبی، آغاز شده و مأموران با همه تدارکات و وسایلشان از خانه خارج شده‌اند.
به گفته او دکه‌ای در مقابل منزل پدرش در منطقه جماران برای حضور مأموران تعبیه شده است؛ اما به دلیل عدم حضور آقای کروبی در منزل، هنوز مشخص نیست که ساز و کار ادامه حصر و امکان ملاقات با این رهبر در حصر «جنبش سبز» به چه شکلی خواهد بود.
چندروز پیش از اعصاب خشک٬ مهدی کروبی به دلیل نارسایی قلبی در بیمارستان بستری شده بود و پس از دوبار آنژیوگرافی به دلیل پایین بودن سطح ضربان قلب٬ برای قلب او باتری گذاشته شده شود.
او پس از اعتصاب غذا هم به دلیل بالا رفتن فشار خون به بیمارستان منتقل شد. طی دورانی که مهدی کروبی در بیمارستان بستری بود٬ نمایندگان دولت به دیدار او رفتند و پذیرفتند تا مقدمات خروج ماموران امنیتی از داخل منزل رهبر در حصر جنبش سبز را فراهم کنند. در نتیجه مهدی کروبی اعتصاب خود را شکست اما به دلیل ناکارآمد بودن باتری که پیشتر در قلب او گذاشته شده بود٬ دوباره مورد عمل جراحی قرار گرفت.
هرچند غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگو و معاون اول قوه قضائیه  در یک نشست خبری، موافقت با خروج مأموران از خانه را تکذیب کرد و گفت که قرار نیست تغییری در شرایط حصر داده شود. مقامات قوه قضاییه با محاکه مهدی کروبی نیز مخالفت کرده‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »