پیام تسلیت شورای هماهنگی راه سبز امید به مناسب درگذشت ابراهیم یزدی

زیتون– شورای هماهنگی راه سبز امید به مناسب در گذشت دبیرکل نهضت آزادی٬ ابراهیم یزدی٬ پیامی صادر کرد.
در این پیام آمده است: ایران فعال سیاسی مصلح و مومن و متعهد و نیز اندیشمندی دلسوز و منتقدی شریف را از دست داد؛ کسی که همچون دیگر پیشگامان درگذشته نهضت آزادی ایران، به‌ویژه زنده‌یادان مهندس مهدی بازرگان و دکتر یدالله سحابی، نه تنها از سوی حاکمان قدر ندید بلکه هدف خشونت قرار گرفت. بازجویی مکرر و بازداشت دکتر یزدی پس از کودتای انتخاباتی ۱۳۸۸ و محبوس ساختن آن پیر آزادی‌خواه برای ماه‌ها در سلول انفرادی و خانه امن نهادهای امنیتی و نقض اشکار حقوق اولیه او، یک نمونه اسف‌بار از مواجهه قهرآمیز اقتدارگرایان با این مصلح اجتماعی و سیاستمدار وطن‌دوست و همدل با جنبش مدنی و «سبز» مردم ایران بود.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:
به نام خدا
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَ مِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَ ما بَدَّلوا تَبدیلًا
دکتر ابراهیم یزدی، دبیرکل نهضت آزادی ایران در سن ۸۶ سالگی و پس از هفت دهه کنشگری موثر در راه آزادی و دموکراسی و استقلال چشم بر جهان فروبست.
سیاست‌ورزی ملی و مبتنی بر ارزش‌های دینی برای هفتاد سال، و مداومت و استقامت در تعقیب آرمان‌های ارزشمند انسانی و اخلاقی و ملی شاخصه مهم این کنشگر صبور میهن بود. دکتر یزدی همچنین با وجود تمام تهدیدها و فشارها و نامهربانی‌ها، مدارا و خشونت‌پرهیزی و گفت‌وگومحوری را در عمل و در جریان فعالیت سیاسی خود متحقق ساخت.
ایران فعال سیاسی مصلح و مومن و متعهد و نیز اندیشمندی دلسوز و منتقدی شریف را از دست داد؛ کسی که همچون دیگر پیشگامان درگذشته نهضت آزادی ایران، به‌ویژه زنده‌یادان مهندس مهدی بازرگان و دکتر یدالله سحابی، نه تنها از سوی حاکمان قدر ندید بلکه هدف خشونت قرار گرفت. بازجویی مکرر و بازداشت دکتر یزدی پس از کودتای انتخاباتی ۱۳۸۸ و محبوس ساختن آن پیر آزادی‌خواه برای ماه‌ها در سلول انفرادی و خانه امن نهادهای امنیتی و نقض اشکار حقوق اولیه او، یک نمونه اسف‌بار از مواجهه قهرآمیز اقتدارگرایان با این مصلح اجتماعی و سیاستمدار وطن‌دوست و همدل با جنبش مدنی و «سبز» مردم ایران بود.
شورای هماهنگی راه سبز امید ضمن تقدیم صمیمانه‌ترین مراتب تسلیت و همدردی خود به خانواده‌ی محترم یزدی و یاران آن زنده‌یاد ـ به‌ویژه اعضای نهضت آزادی ایران ـ برای روح آن مرد آزاده علو درجات و آرامش مشدد آرزو می‌کند و امیدوار است روش و منش سیاسی آن کنشگر وطن‌دوست، همچون مشعلی برای تمامی دغدغه‌داران آبادی و آزادی ایران، فروزان ماند.
شورای هماهنگی راه سبز امید
۱۰ شهریورماه ۱۳۹۶

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »