ممانعت سندیکای اتوبوس رانی از دیدار اعضای جنبش عدالتخواه دانشجویی با خانواده رضا شهابی

زیتون– جنبش عدالتخواه دانشجویی، که با ممانعت سندیکای کارگران اتوبوس رانی امکان دیدار با خانواده رضا شهابی را نیافت، مقابل درب منزل این کارگر زندانی تجمع کردند.
جنبش عدالتخواه دانشجویی از اتحادیه‌های دانشجویی کشور با رویکرد کلی عدالت‌خواهی، انتقاد و مطالبه‌گری از مسئولین و نهادها و توجه به مشکلات و معضلات سیاسی و اجتماعی است. به گفته سایت این جنبش این جریان خود را فراجناحی می‌داند و به تقسیم‌بندی‌های سیاسی و جناحی کشور اعتقادی نداشته و رفع مشکلات اجتماعی و کارآمدی نظام اسلامی را از اهداف خود می‌شمرد.
صادق شهبازی، مرتضی فیروزآبادی، مسعود براتی، سید حسن فغان نو ملی به ترتیب سمت دبیر کلی تشکل جنبش عدالت‌خواه را بر دوش داشته و اکنون محمد جعفرنژاد دبیر کل این تشکل است.
اعضای این تشکل که از دیدارشان با خانواده رضا شهابی ممانعت به عمل آمده بود، با تجمع مقابل منزل این کارگر زندانی بیانیه خود را در حمایت از او قرائت کردند.
در این بیانیه آمده است که:
بسم رب المستضعفین
در حکومت اسلامی اعتماد مردم به قوه قضاییه امری بسیار مهم و اساسی است که متاسفانه در شرایط فعلی؛ ایجاد حائل و نبود ارتباط مناسب بین مردم و قوه قضاییه، برخوردهای بیجا و رفتارهای غیرشفاف و مبهم قوه قضاییه اعتماد عمومی را دچار خدشه کرده است. این امر قطعا تبعات سنگینی برای نظام اسلامی دارد. قوه قضاییه باید جدای از نشست های خبری با رسانه ها هر چه سریع تر خود را نسبت به افکار عمومی و مردم پاسخگو کند.
در این رابطه چند سوال مهم مطرح است:
۱. با اطلاعاتی که ما از مردم و زندانیان کسب کرده‌ایم، نحوه مواجهه با زندانیان به دور از کرامت انسانی و رعایت اسلام است. به عنوان نمونه اتفاقات اخیری که برای منصور نظری، رضا شهابی، حمید بقایی، علیرضا رجایی، اسماعیل عبدی، هنگامه شهیدی و دیگران افتاده، صحه بر این امر می گذارد. سوال اینجاست که در زندان‌ها چه اتفاقی می‌افتد که افراد با خواسته‌ها، نگاه‌ها و سلیقه‌های متفاوت سیاسی برای رسیدگی به کوچک‌ترین خواسته‌هایشان دست به اعتصاب غذا می‌زنند و مرگ تدریجی را بر هر چیز دیگر ترجیح می دهد؟
۲. جناب آقای آملی لاریجانی؛ چرا از سوی قوه قضاییه به تعدد شاهد برخوردهای امنیتی با اعتراض‌های صنفی هستیم؟ دستگاه قضایی با چه استدلالی پیگیری مطالبات صنفی مختلف را اقدام علیه امنیت ملی می‌داند؟ مگر نص قرآن صریحا اشاره نمی‌کند که هر جا به کسی ظلمی شود می‌تواند صدای خود را بالا ببرد، پس چرا صنف‌های مختلف از رانندگان و معلمان گرفته تا کارگران آق دره و اتوبوس رانان و دیگر اصناف حق اعتراض و فریاد از ظلمی که به آنان وارد آمده را ندارند و تحت فشارهای مختلف و امورات قضایی هستند؟ آیا اعتراض مردم اذهان عمومی را مشوش می کند یا عدم پیگیری مطالبات و برخورد با اعتراض های مردم؟ کدام یک ضربه به نظام اسلامی می زند و امکان سوء استفاده را برای دشمنان فراهم می کند؟
لذا در این باره لازم است قوه عدلیه نظام، خود را در جایگاه پاسخ گویی به مردم ببیند و یک بار برای همیشه تکلیف ابهامات موجود را روشن کند. بدیهی است عدم پاسخگویی به موارد فوق، قوه قضاییه را در مظان اتهام قرار می دهد.
در کانال تلگرامی سندیکای اتوبوس راتی تهران در مورد علت این ممانعت توضیح داده شده که:
اعتصاب غذای کارگر زحمتکش رضا شهابی در زندان رجایی شهر و وخامت حال ایشان موجب شده تشکل‌های مستقل صنفی، جریانات سیاسی، گروه ها و افراد در منزل ایشان حضور یافته و جویای احوال این کارگر زندانی باشند.
روز گذشته فردی در جناحی از اصول گرایان با همسر آقای شهابی تلفنی تماس می گیرد و درخواست حضور در منزل ایشان به همراه چند دانشجو را دارد و پس از اینکه به رسم مهمان نوازی با حضورشان موافقت می گردد اقدام به فراخوان عمومی برای حضور در منزل آقای شهابی می کند. از آنجا که شائبه ای جدی برای بهره گیری تبلیغاتی به نفع این جناح اصول گرا وجود دارد در حالی آنان هیچ دل نگرانی نسبت به وضعیت اسفناک کارگران در گذشته نداشته و نشانه هایی از تغییر در مواضع و رفتارشان نسبت به کارگران دیده نمی شود. همسر آقای شهابی با ایشان تلفنی تماس گرفته و قرار ملاقات امروز را لغو کرده است.
سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
رضا شهابی، نایب رییس سندیکای اتوبوس رانی تهران در پی بازداشت مجدد و محکومیت به ۱۷ ماه زندان دیگر دست به اعتصاب غذا زده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. دغل بازی بوده. درود بر سندیکای اتوبوس رانی. نمیتوان طرفدار روحانی بود و با شهابی ها اعلام همبستگی کرد. مثل این می ماند که مداحان بیت رهبر مدافع رفع حصر شوند!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »