محمد رسول‌اف به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد

زیتون– محمد رسول‌اف٬ کارگران ایرانی٬ بار دیگر ممنوع الخروج شد.
شب گذشته (جمعه) گذرنامه محمد رسول‌اف هنگام ورود به ایران در فرودگاه ضبط شد و او به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده است.
این فیلمساز منتقد در سال هشتاد و هشت نیز به اتفاق جعفر پناهی در صحنه فیلمبرداری دستگیر و به یکسال زندان محکوم شد. در سال نود و دو به دنبال نمایش فیلم «دستنوشته ها نمی سوزند» پاسپورت و کلیه لوازم شخصی او در فرودگاه امام ضبط شد. او هم اکنون به قید وثیقه آزاد است.
آخرین ساخته رسول‌اف٬ لِرد نام دارد و محصول مشترک ایران و جمهوری چک است. این فیلم تصویرگر جامعه ایران در مواجه با فساد، سرکوب و تبعات اعتراض‌ها به نتایج انتخابات سال ۸۸ است. این فیلم خردادماه امسال توانست جایزه بهترین فیلم بخش «نوعی نگاه» جشنواره کن را به دست آورد.
مضمون و پرداخت داستان فیلم «لرد» مانند ساخته‌های دیگر رسول‌اف انتقادی و تند است و در آن برخی مناسبات فسادآلود در امور اداری ایران نمایش داده می‌شود. در فیلم همچنین برای اولین بار اشاره‌هایی ضمنی به شرایط زندگی بهاییان در ایران می‌شود.
به گفته تهیه‌کننده مشترک فیلم «لِرد»، این فیلم پس از طی مراحل قانونی تهیه شده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »