جانشن رییس سازمان اطلاعات سپاه: کمترین حکم محصوران اعدام یا حبس ابد است

زیتون– حسین نجات، جانشین رییس سازمان اطلاعات سپاه، درباره طرح برخی مطالب مبنی بر احتمال رفع حصر یکی از محصوران، گفت: «اگر شورایعالی امنیت ملی تصمیم بگیرد که حصر را بردارد، این حق قوه قضائیه است که این‌ افراد را محاکمه کند. علی القاعده نیز چنانچه این نوع جرائم به قوه قضاییه برود و فرد محاکمه شود، بعید می‌دانم حکمی کمتر از اعدام یا حبس ابد به آنها بخورد.»

جانشین سازمان اطلاعات سپاه شب گذشته مهمان برنامه‌ای تلویزیونی بود در بخشی از صحبت‌های خودمدعی شد «بسیاری فکر می‌کنند حصر به دلیل اتفاقات بعد از انتخابات بوده است»، او در ادامه گفت در حالی که:‌ «فتنه و جریان بعد از انتخابات از ۲۴ خرداد آغاز و در ۹ دی همان سال تمام شد و فتنه‌گران آزاد بودند، اما ۲۰ ماه بعد که بیداری اسلامی در مصر و تونس اتفاق افتاد و همچنین شورشیان مسلح سوریه علیه بشار اسد کار خود را آغاز کرده بودند، بعضی‌ها که امروز آزاد هستند، از زندان برای رهبران جریان بیداری اسلامی در تونس و مصر نامه نوشته بودند و گفته بودند که جنبش شما مانند جنبش سبز ماست. این افراد همچنین از زندان به جبهه النصره نامه نوشتند و از آنها حمایت کردند. این در حالی بود که در ۲۲ بهمن سال ۸۹ مردم ایران راهپیمایی کردند و از بیداری اسلامی در جهان اسلام حمایت کردند.»
او با اشاره به اعلام درخواست راهپیمایی از سوی موسوی و کروبی در روز ۲۵ بهمن ۸۹ اظهار کرد:‌ «آقایان موسوی و کروبی نامه‌ای به وزارت کشور نوشتند و اجازه خواستند تا روز ۲۵ بهمن از میدان انقلاب تا میدان آزادی راه‌پیمایی کننند. در شرایطی که وزارت کشور هنوز در این زمینه اعلام نظر نکرده بود، رسانه‌های آنها اخبار مربوط به راهپیمایی را اطلاع رسانی کردند.»
جانشین رییس سازمان اطلاعات سپاه ادامه داد:‌ «طراحی آنها این بود که مردم به میدان آزادی بیایند و مانند میدان التحریر مصر چادرهایی علیه نظام برپا کنند. در آن روز نزدیک به ۴ هزار نفر از میدان فردوسی تا میدان انقلاب به خیابان‌ها آمدند و با نیروهای انتظامی درگیر شدند که در آن روز دو نفر به شهادت رسیدند. فردای آن روز آن دو نفر سران فتنه اطلاعیه‌ای دادند واز حضور مردم قدردانی و به ناجا که به وظیفه خود عمل کرده بود حمله کردند.»
سردار نجات شرط برچیده شدن حصر را چنین عنوان کرد «در این مدت انتظار این بوده که این افراد از نظرات خود عدول کرده و از ملت معذرت خواهی کنند»، او همچنین پیشبینی کرد که در صورت برچیده شدن حصر احکام قضایی سنگینی علیه سران «جنبش سبز» صادر خواهد شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

0 پاسخ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »