طرح جمع‌‌آوری کودکان کار و خیابانی متوقف نمی‌شود

زیتون– الهام فخاری٬ عضو شورای شهر تهران٬ خبر داد که بنا بر توقف طرح جمع آوری کودکان کار و خیابان نیست و طرح همچنان ادامه خواهد داشت.
طیبه سیاوشی؛ نماینده مردم تهران در مجلس بیست و پنجم شهریورماه از «دستگیری کودکان کار و خیابان» و انتقال آنان به اردوگاه‌ها خبر داده بود. به گفته سیاوشی٬ ۷۰ کودک افغانستانی، پیش از تشکیل پرونده‌ی مددکاری و مشاوره برای ردشدن از مرز به اردوگاه ورامین و بچه‌های زیر ۱۲ سال به مرکز بعثت منتقل شده‌اند.
حبیب‌الله مسعودی‌فرید٬ معاون  امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور٬ بودجه اجرای این طرح را که از آن با نام «ساماندهی و جذب کودکان کار و خیابان» یاد کرد٬ ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد.
اجرای این طرح موجب اعتراض عده‌ای از مسئولین و فعالان اجتماعی شد. روز گذشته «زیتون» نامه بیش از ۳۰۰ فعال اجتماعی را منتشر کرده بود که در آن تاکید شده بود اجرای چنین طرح‌هایی راه گشا نخواهد بود.
الهام فخاری امروز به تسنیم گفت که در طرح جمع آوری کودکان کار و خیابانی بیش از ۱۲ سازمان و دستگاه همکاری می‌کنند و تلاش می‌شود نقاط ضعف و قوت طرح شناسایی و در ادامه مورد توجه قرار بگیرند.
به گفته این عضو شورای شهر تهران بر اساس آمار بیش از ۷۰ درصد کودکانی که طی برگزا ی طرح جمع‌آوری شده‌اند از اتباع بیگانه هستند و به اردوگاه عسگرآباد واقع در ورامین منتقل شده‌اند.
او همچنین خبر داد کودکان زیر ۷ سال نیز که در طرح جمع آوری شدند به شیرخوارگاه سازمان بهزیستی ارجاع داده‌ شدند.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »