پافشاری مهدی کروبی بر برگزاری دادگاه

زیتون– حسین کروبی٬ فرزند یکی از رهبران در حصر «جنبش سبز» اعلام کرد که مهدی کروبی همچنان «بر مواضع قبلی خود پایبند بوده و به برگزاری دادگاه علنی تأکید دارد.»
صبح امروز تسنیم به نقل از محمداسماعیل کوثری٬ جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله تهران٬ نوشته بود که در صورت برداشته شدن حصر و انجام محاکمه٬ محکومیت سنگینی در انتظار رهبران «جنبش سبز» است؛ او همچنین اعلام آمادگی کرده برود برای برگزاری نشست خبری برای «عذرخواهی» سران جنبش سبز.
حسین کروبی امروز (یکشنبه) به ایسنا گفته بود: «به جای برگزاری نشست خبری باید حداقل خواسته پدرم یعنی برگزاری دادگاه علنی انجام شود.» او همچنین گفت که میرحسین موسوی نیز چنین موضع و خواسته‌ای دارد.
حسین کروبی تأکید کرد که مقام‌ها بهتر است به جای پیش‌بینی حکم اعدام، به قوه‌قضائیه برای برگزاری دادگاه علنی «فشار» بیاورند.
اسماعیل کوثری، جانشین قرارگاه ثارالله تهران، در واکنش به درخواست‌ها برای رفع حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی به خبرگزاری تسنیم گفته بود که «رفع حصر یعنی دادگاه. من قاضی نیستم اما اگر اینها دادگاهی شوند، حکمشان بسیار شدید خواهد بود.»
او افزوده بود که هدف از حصر این است که میرحسین موسوی و مهدی کروبی «سر عقل آمده و از موضع خود عقب‌نشینی کنند.»
روز گذشته نیز حسین نجات، جانشین رییس سازمان اطلاعات سپاه، درباره طرح برخی مطالب مبنی بر احتمال رفع حصر یکی از محصوران، گفته بود: «اگر شورایعالی امنیت ملی تصمیم بگیرد که حصر را بردارد، این حق قوه قضائیه است که این‌ افراد را محاکمه کند. علی القاعده نیز چنانچه این نوع جرائم به قوه قضاییه برود و فرد محاکمه شود، بعید می‌دانم حکمی کمتر از اعدام یا حبس ابد به آنها بخورد.»
میرحسین موسوی٬ زهرا رهنورد و مهدی کروبی که از بهمن ۸۹ در حبس خانگی به سر می‌برند، پیش از این بارها خواستار محاکمه علنی خود شده‌اند، اما در مقابل مقام‌های قوه قضائیه ضمن مخالفت با این خواسته مدعی هستند که حصر آنان با تصمیم شورای عالی امنیت ملی انجام شده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »