آقای لاریجانی، تریبون مجلس هم دروغ بود؟

سالار کرمانی

یک معادله خیلی‌خیلی ساده است. فرض می‌گیریم آمدنیوز شایعه کرده که دختر «آملی لاریجانی» جاسوس است و اطلاعات حیاتی نظام را در اختیار سرویس‌های جاسوسی بریتانیا و ایتالیا قرار می‌داده. قبول! این شایعه و ساخته ذهن خیالباف «روح‌الله زم» پسر حجت‌السلام زم است. چرا به جرم انتشار خبر کذب به قصد تشویش اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام، بازخواست و مورد تعقیب و تنبیه قرار نمی‌گیرد؟ چون در محدوده انتظامی و امنیتی و در دسترس ما نیست. دقیق و درست و منطقی. به آن هم اضافه کنیم که چون ایشان در کشور بیگانه زندگی می‌کند، بیگانگان هم با همین قصد یعنی تشویش اذهان و تبلیغ علیه نظام به او کمک‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هم می‌کنند.

با این وصف اما، آیا «سعید مرتضوی» که از برادر آقای رئیس قوه قضا، به قصد تشویش اذهان عمومی، اخاذی و سوءاستفاده، هنگام پیشنهاد رشوه، فیلم تهیه کرده و در اختیار ریس‌جمهور سابق قرار داد، او هم در دسترس نیست تا تحت تعقیب و بازخواست و تنبیه قرار بگیرد؟

و علاوه بر آن، آیا آقای احمدی‌نژاد، که آن فیلم را ــ‌ نه در یک کانال تلگرامی ــ بلکه از تربیون مجلس شورای اسلامی منتشر و مطرح کرد، ایشان هم مثل روح‌الله زم در دسترس نیست و تعقیب آن با دشواری‌های تعقیب روح‌الله زم همراه است؛ که ایشان هم نه تحت تعقیب قرار می‌گیرد، نه بازجویی می‌شود و نه مجارات؟

از این‌ها گذشته، اگر فیلمی که از برادر ریس قوه قضاییه توسط سعید مرتضوی تهیه شده و در آن برادر ریس قوه قضا که همزمان برادر ریس قوه قانون‌گذاری کشور هم هست، به تلاش برای پرداخت رشوه یعنی ارتشا، متهم شد، و آن فیلم در مجلس شورای اسلامی هم منتشر شد، کذب نیست و درست است، چرا آقای «فاضل لاریجانی» که متهم به ارتشا شد، تحت تعقیب و مجازات قرار نگرفت؟

با این استاندارهای دوگانه چگونه توقع دارید مردم حرف شما را باور کنند و حرف روح‌الله زم را باور نکنند؟ و با وجود این تناقض‌های متعدد چگونه توقع دارید بالاخره یک ریسمان اعتماد برای چنگ‌زدن و یک ستون مطمئن برای تکیه‌گاه اعتماد مردم وجود داشته باشد، و مردم ایران از یک‌طرف و مردم دنیا و مسؤولین دنیا از طرف دیگر به شما و حرف شما اعتماد کنند؟

بگذریم از این‌که برادر دیگر آقایان لاریجانی سال‌هاست در اخبار شفاهی قریب به یقین به زمین‌خواری و حق مردم‌خواری و تحصیل مال نامشروع متهم است و سوگ‌وارانه سمت دفاع از حق مردم ایران را به نمایندگی در سازمان‌های بین‌المللی بر عهده دارند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »