دادستان کل کشور: به‌زودی تکلیف تلگرام را روشن می‌کنیم

زیتون– محمدجعفر منتظری٬ دادستان کل کشور گفته که به زودی تکلیف تلگرام را روشن خواهند کرد.
او در پاسخ به سوالی مبنی بر  اینکه یکی از اعضای ناظر کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفته تاکنون شکایتی از یکی از کانال‌های تلگرامی ضدانقلاب – آمدنیوز – مطرح نشده است، گفت: «این کانال برای فعالیت‌های ضدانقلابی خود از بستر تلگرام استفاده می‌کند و به زودی تکلیف تلگرام را روشن می‌کنیم.»
منتظری پیشتر نیز فضای مجازی را «خطر بزرگی» برای جامعه توصیف کرد و گفت که در این فضا «جسارت به دین، ائمه و شخصیت‌های دینی به اوج رسیده و فضایی فوق‌العاده کثیف» ایجاد شده است.
او همچنین مهرماه امسال گام‌های برداشته شده برای «سالم‌سازی فضای مجازی» در ایران را در مقابل آنچه «آثار خانمان‌برانداز» آن نامید٬ ناچیز دانست و افزود که «شبکه‌های اجتماعی مانند اتوبانی است که آن را بازکرده‌ایم و هیچ کنترلی روی آن نیست و هر نوع محتوا در آن وجود دارد.»
معاون او نیز از اینکه وزارت ارتباطات با وجود در اختیار داشتن فهرست «هشت هزار کانال دارای محتوای مجرمانه» در تلگرام٬ آنها را مسدود نمی‌کند٬ انتقاد کرده بود.
عبدالصمد خرم‌آبادی که دبیر کارگروه فیلترینگ مصادیق مجرمانه است٬ یکشنبه ۲۵ تیر با اعلام این مطلب در یک برنامه تلویزیونی گفته بود: «ما با بسته شدن این شبکه اجتماعی موافق نیستیم، اما وزارت ارتباطات در کار خود بسیار کوتاهی کرده و شرایطی ایجاد کرده که مردم به جای استفاده از شبکه ملی اطلاعات، ارتباطات خود را در شبکه خارجی تلگرام مدیریت کنند».
دو روز پس از اظهارات خرم‌آبادی٬ محمود واعظی٬ وزیر ارتباطات٬ بعضی درخواست‌ها برای فیلترینگ برخی کانال‌های تلگرامی را «سیاسی» دانست و گفت که «این وزارتخانه، تمامی احکام قضایی و آنچه را که کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در خصوص فیلترینگ تصویب کرده٬ اجرا کرده است».
محمدجواد آذری جهرمی،‌ معاون وقت وزیر ارتباطات هم گفته بود که در ایران به طور متوسط در هر هفته سه هزار و ۳۰۰ کانال تلگرامی با مصادیقی همچون «داعش و خشونت و کودک‌آزاری و توهین علیه مقدسات نظام» مسدود می‌شوند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »