نقدی بر «جواد ظریف هم مقصر است»

علی‌ شاکری

متاسفانه نوشته‌های دو سال اخیر خانم فرزانه روستایی و این اخیر آن با عنوان «جواد ظریف هم مقصر است» به بهانه مخاطب قرار دادن آقای ظریف با فرهنگ افشاگری تند‌ترین نوع «اپوزیسیون» ایرانی ، سیاه‌نامه‌سازی بی‌‌ربط سبک طومارسازی اخیر آقای ترامپ و بالاخره قاطی با کذب، بیشتر اتهام می‌زند تا تحلیل. اگر در گذشته اتهام اتم‌سازی را به ایران به مشاهدات خودش در راه کرج با بی‌‌مسولیتی ادعا می‌کرد، در این نوشته وجود رابطه مبادله بمب اتم بین کره شمالی‌ و ایران را تلویحی نشانی‌ می‌دهد، چیزی که هیچ بنیاد مسئولی ادعا نمی‌کند.

نوشته ایشان خالی‌ از اعتبار و استناد تخصصی است، که در آن واحد در تمام ابعاد فرهنگی‌، سیاسی، اجتماعی، نظامی، و قس علی‌ هذا موارد سیه‌روزی و سقوط ایران و روی به قبله بودن فردای مردم ایران را وعده داده و حکم صادر می‌کند . در این نوشته به بهانه «برجام» هم به سیاق گذشته از زمین و آسمان گناه جمع کرده و بر سر ایران خالی‌ می‌کند، که گویی در بازی پیچیده بین‌الملل کنونی، امپراطور اهورامزدای آمریکاست و شیطان سرکش فضول ایران است . ای‌کاش خانم روستائی قبل از دق دلی‌ از رژیم ایران، که در مورد نقد استبداد حق با ایشان است، به کّل نظرات متخصصین جهان در مورد خروج آمریکا از « برجام» ، نگاهی‌ می‌انداخت .

دریغ از عوام‌گرایی به نام «اپوزیسیون»  که همراه نقد ایران، هم‌دردی میهن‌دوستی را رعایت نکند. دریغا حتی از وجود انتقادی به ترامپ. دریغا که تندروها در حاکمیت دنبال زمینه‌ای برای نفرین به اسرائیل و تنگ کردن میدان آزادی‌ها هستند  و خانم روستائی در این نوشته به بهانه برجام به جای نقدی هم به مثلث ترامپ ، خلیفه و ناتنیاهو، ایران را فقط دراز می‌کند. آن‌هم در زمانی‌که برای اولین بار در تاریخ، صاحب‌نظران و سیاست‌گذاران جهان غرب ، از جمله امریکا،‌به ظاهر هم که شده ، ترامپ را در مقابل روحانی شماتت می‌کنند.

این نوشته عاری از ابجکتیویته. دور از انصاف و صداقت ژورنالیستی و فقط نیشتری «اپوزیسیونی» پروکاتیو است که دردی را دوا نمی‌کند.

لعنت بر استبداد که با دربدر کردن ژورنالیست‌هایی مثل خانم روستایی که در روزنامه معتبر شرق قلم می‌زد، آنان را از فرط خشم در خارج، با بی‌‌انصافی به نوشتن  یادداشت‌هایی شبیه توهین‌نامه می‌کشاند، آن‌هم درج در سایت معتبر «زیتون» !؟

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »