۷۸ روز اعتصاب غذا برای در خواست اجرای قانون

زیتون– محمد نظری، زندانی سیاسی کرد که ۲۴ سال است٬ بدون یک روز مرخصی زندانی است، امشب هفتادو هشتمین روز اعتصاب خود را نیز پشت سر گذاشت.
این زندانی سیاسی کرد٬ متهم به عضویت در حزب دموکرات کردستان است. او درسال ۱۳۷۲ بازداشت و پس از اخذ اعترافات تحت فشار به اعدام محکوم شد.
مجازات اعدام این زندانی سیاسی در سال ۸۶ به حبس ابد کاهش یافته و از زندان ارومیه به زندان رجایی‌شهر منتقل و هم‌اکنون در سالن۱۲ بند ۴ زندان رجایی شهر در حال گذران حکم است. او ۷۸ روز پیش در اعتراض به عدم اعمال قانون جدید مجازات اسلامی و تجمیع مدت محکومیتش٬ دست به اعتصاب غذا زد.
او برای تاکید بر عزمش در اعتصاب غذا٬ دهان خود را دوخته است و طی ماه‌های گذشته بارها بر اثر عوارض ناشی از اعصاب به بهداری زندان منتقل شده است.
محمد نظری در شرایطی ۷۰مین روز اعتصاب غذاى خود را پشت سر گذاشته است که میانگین فشارخون او در یک هفته اخیر زیر ۹ و ضربان قلبش زیر ۵۰ بوده است.
محمد نظری همچنین ملاقاتی نیز با معاون دادستان٬ خدابخشی٬ داشته است. طی این دیدار خدابخشی تاکید داشته است که به «هیچ عنوان کمکی به محمد نظری نمی‌تواند بکند و وی باید هرچه سریع‌تر نخ دهانش را باز نماید.»
جمعیت حقوق بشر کردستان در هفتادمین روز اعصاب این زندانی سیاسی ضمن حمایت از خواسته‌های برحق محمد نظری زندانی سیاسی اعتصابی کرد، جمهوری اسلامی ایران را مسئول هر گونە رویداد ناگواری اعلام کە متوجه سلامت این زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر شود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »