???? از بند ۳۵۰ به بند ۴ زندان اوین

جزئیاتی از انتقال زندانیان

زیتون– مائده سلطانی، فرزند عبدالفتاح سلطانی، وکیل محبوس در زندان اوین، در اعتراض به تنبیه دست‌جمعی زندانیان سابق بند ۳۵۰ گفت: «به بهانه انتشار چند عکس تمامی زندانیان محبوس در بند ۳۵۰ اوین را به بند چهار منتقل کرده‌اند.»
به گفته او بند ۳۵۰ اوین تحت فشار دادستانی تهران تعطیل شده است.

۲۶ مهرماه «زیتون» خبر از تعطیلی بند ۳۵۰ زندان اوین داد. انتشار عکسی از دوتن از زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین بهانه تبعید این دو زندانی و تعطیلی تنها بند زندانیان سیاسی زندان اوین شد.

انتشار گسترده عکس سهیل عربی و آرش صادقی در هواخوری بند ۳۵۰ موجب تبعید صادقی به زندان رجایی شهر و انتقال عربی به بند هشت زندان اوین شد.

یک منبع آگاه به «زیتون» گفت که پس از انتشار گسترده این عکس گارد زندان به این بند حمله کرد و پس از ضبط گوشی‌های تلفن، سهیل عربی را به بند هشت و آرش صادقی را به زندانی رجایی شهر تبعید کردند.
همچنین دیگر زندانیان این بند به قرنطینه سالن چهار زندان اوین انتقال یافتند.

مائده سلطانی به «زیتون» گفت «بند چهار با دوربین‌های امنیتی و دستگاه‌های شنود کنترل می‌شود و برخلاف دیگر بند‌ها اتاق ندارد و تنها یک سالن بزرگ است؛ در نتیجه زندانیان منتقل شده به این بند از حداقل فضای خصوصی نیز محروم هستند».

پیشتر زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر را نیز به بندی منتقل کرده بودند که توسط دوربین‌های مدار بسته و دستگاه‌های شنود کنترل می‌شد.

از سوی دیگر طی سالهای گذشته زندانیان بند ۳۵۰ با هزینه شخصی خود سرویس‌های بهداشتی و آشپزخانه این بند را تعمیر و آنرا تجهیز کرده بودند. در حالی که به گفته دختر عبدالفتاح سلطانی بند جدید از حداقل امکانات آسایشی نیز برخوردار نیست و زندانیان حتی امکان طبخ غذا را ندارد و باید از جیره عمومی زندان استفاده کنند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »