خودکشی دختران جوان ربطی به «نهنگ آبی» نداشت

زیتون– با بهوش آمدن یکی از دخترانی که در حادثه پل چمران اصفهان گمان می‌رفت طی «چالش نهنگ آبی» دست به خودکشی زده است، مشخص شد موضوع اساسا ربطی به این چالش آنلاین ندارد.
۲۹ مهرماه رییس پلیس استان اصفهان در مرکز ایران گفته است که دو دختر «تحت تاثیر بازی نهنگ آبی» خودکشی کرده‌اند. یکی از دو نفری که از روی پلی در اصفهان پرت شده بود، کشته شد و نفر دوم به شدت آسیب دید.
رییس اورژانس بهزیستی امروز به روزنامه ایران گفت که نیلوفر، دختر نجات یافته، در نخستین اظهاراتش تاکید کرده قصد خودکشی نداشته و برای نجات دوستش جلو رفته که ناخواسته سقوط کرده است.
اما انتشار پیشداورانه خبر «خودکشی تاحت تاثیر بازی نهنگ آبی» باعث حمله همه جانبه مسئولین نظام به فضای مجازی شد. تا جایی که علی گلپایگانی، رییس دفتر آیت‌الله خامنه‌ای نیز گفته بود به‌دلیل «تبلیغات مسموم» در فضای مجازی٬ «خانواده‌ها در خطر» هستند.
او ادامه داده بود: «اخیرا چیزی به نام نهنگ آبی ایجاد شده که مخاطب را اغوا می‌کند خود را از طبقه چندم یک ساختمان به پایین بیاندازد. پادزهر این موضوع مسجد و امام جماعت مسجد است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »