اعتراض به ساخت مسجد مدرن ولیعصر؛ گنبد و مناره نصب کنید

زیتون– اعتراضات میرحیدری٬ روحانی که مدعی است برای زمین کنار ساختمان تئاتر شهر خطبه مسجد خوانده شده و باید ساختمان آن هم به عنوان مسجد استفاده شود، این بار معطوف به «گنبد و گلدسته و مناره» این مسجد شده است.
ساخت مسجد ولیعصر در سال ۱۳۸۳ مصوب  شد و در دوره شهرداری محمود احمدی‌نژاد، طراحی آن، به معماری به نام عبدالحمید نقره‌کار که پیش از این مسجد قبا، مسجدالرسول و ده‌ها مسجد دیگر را طراحی کرده بود٬ سپرده شد. این طرح به مذاق هنرمندانی که تئاتر شهر خانه‌شان بود، خوش نیامد چرا که؛ ارتفاع مسجد، ساحت تئاتر شهر را درهم می‌شکند و نبایست این میراث ماندگار، کوچک شمرده شود. برای اینکه این بنا ساختمان تئاترشهر را تحت‌الشعاع خود قرار ندهد مسجدی که در نهایت ساخته شد بنای مدرنی است که با ساختمان تئاتر شهر همخوانی دارد و از سطح زمین به سمت قبله شیب گرفته است. به نحوی که نور خورشید می‌تواند از پنجره‌های این مسجدِ موجی‌شکل به فضای داخل بتابد و آن را روشن کند. این مسجد مدرن فاقد المان‌های سنتی مساجد٬ یعنی گنبد و مناره است.
میرحیدری٬‌ حاضر به پذیرش این موضوع نیست و اصرار دارد «مسجد نیاز به گنبد و گلدسته» دارد.
عبدالمقیم ناصحی٬ رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر چهارم تهران، در این رابطه به خبرگزاری شبستان گفت: «بنا بر دستورات رئیس دور چهارم شورای اسلامی شهر تهران بنا است، نسبت به نصب گنبد و مناره به مسجد ولیعصر (عج) اقدام شود و تغییراتی در وضعیت این مسجد شکل بگیرد.» چرا که به گفته او «مسجد باید دارای نماد و نشانه‌ای باشد.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگری تضعیف شده است. اعتراض‌های پی در پی اقشار مختلف

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس

ادامه »

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا

ادامه »