معاون احمدی‌نژاد: فرزند خلف پدرتان نیستید اگر مستندات را منتشر نکنید

افشاگری نادر قاضی‌پور از پرونده حمید بقایی

زیتون– نادر قاضی‌پور٬ نماینده مجلس مدعی شد که در «پرونده مالی» حمید بقایی تنها موارد مربوط به تخلفات مالی به دادگاه ارجاع داده شده که می‌توان به اختلاس ۱۶ میلیارد تومانی دانشگاه اشاره کرد که این میزان پول در روز تحلیف ریاست‌جمهوری دوره یازدهم بر اساس گزارش دیوان محاسبات از بودجه دولتی برداشت شده است.
او همچنین افزود آقایان احمدی‌نژاد، مشایی، بقایی، رحیمی، موسوی خانه ایرانیان را در خارج از کشور تأسیس کرده بودند و اختلاس بعدی آقای بقایی در رابطه با تحویل ۳ میلیون و ۷۶۶ هزار و ۵۰۰ یورو و همچنین ۵۹۰ هزار دلار از بیت‌المال است که این میزان پول را در سال ۱۳۹۲ به آنان داده شد تا در اجلاس سران کشورهای اسلامی هزینه شود اما این میزان هزینه نشده است. آقای شریف‌زادگان، رئیس هیأت‌مدیره، حمیدرضا شاکری‌نیا، احسان آریامحمد، محمدعلی ابراهیم و میثم طاهری نیز در این موسسه حضور داشتند. تصرف دیگر مربوط به پرونده آقای بقایی در این رابطه است که ۳۰۰ میلیارد تومان مربوط به خانه ایرانیان برداشت شده است به نحوی که از بیت‌المال به حساب خانه ایرانیان پول واریز کرده بودند.
حمید بقایی معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد با اتهامات مالی روبروست و نخستین جلسه‌ رسیدگی به اتهاماتش هفته گذشته در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه ویژه کارکنان دولت برگزار شده بود.
حمیدرضا بقایی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۹ اردیبهشت امسال مورد حمایت محمود احمدی‌نژاد بود اما صلاحیتش در شورای نگهبان رد شد.
وی در خرداد سال ۱۳۹۴ در بحبوبه «افشاگری‌های» ‌مقام‌های دولت حسن روحانی از «فساد‌های» دولت محمود احمدی‌نژاد بازداشت شد و بیش از ۲۰۰ روز در زندان به‌سر برد. جزییات پرونده حمیدرضا بقایی از سوی مقام‌های قضایی در آن هنگام مشخص نشد و علیه وی هم کیفرخواستی صادر نشد. وکیل حمیدرضا بقایی در آن هنگام دلیل بازداشت موکلش را «اختلاس» عنوان کرد.
حمیدرضا بقایی در تیرماه امسال نیز برای بار دوم بازداشت شد. به گفته علی‌اکبر جوانفکر، این بازداشت به دستور بازپرس پرونده او در مقابل منزلش صورت گرفته بود. وی پس از ۱۸ روز با تامین وثیقه‌ ۲۰ میلیارد تومانی آزاد شد.
نادر قاضی‌پور در مورد پرونده مالی که مورد بررسی دادگاه قرار گرفته همچنین گفت: «در منزل آقای بقایی ۷۰۳ سکه تمام بهار آزادی، ۱۸۴۲ نیم‌سکه، مبلغ ۲۱ میلیارد و ۱۷۵ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال وجه نقد، ۴۵۴ میلیون و ۵۱۰ هزار ریال از پول نهاد ریاست‌جمهوری موجود بود و می‌گفتند می‌خواستم پس از بهبود ارتباطمان با دولت آقای روحانی پول‌ها را بازگردانیم این در حالی است که این مبلغ جزو بیت‌المال محسوب می‌شد.»
به گفته قاضی‌پو زمانی که بقایی در سازمان میراث فرهنگی مسئولیت داشت چندین شرکت با نام‌های توسعه فناوری اطلاعات، میراث آریا، بهار سرزمین من، تور گردشگری ایران، کانون جهانگردی اتومبیلرانی ایران تأسیس کرد و با شرکت‌هایی که خود و اطرافیانشان اعضای آن بودند به مبلغ ۵۱۲ میلیون و ۶۸۳ هزار و ۹۷۳ تومان قرارداد صوری تنظیم کردند و از عموزاده و خاله‌زاده و اقوام در این شرکت‌ها به عنوان کارمند بهره گرفتند و پول‌های مذکور برداشت شده است. همچنین ۱۰ میلیارد تومان دیگر نیز از بیت‌المال توسط تیم آقای بقایی برداشت شده است.
به گزارش ایسنا این نماینده مجلس در ادامه خبر داد که در آن دوره «صندوقی به نام شهیدان رجایی و باهنر در نهاد ریاست‌جمهوری برای کارکنان تأسیس شده بود تا به کارکنان وام داده شود. آقای بقایی و ۱۵ تن از ارکان دولت از صندوق مذکور به عنوان وام ۳۰۰ میلیون تومان دریافت کردند و بر اساس گزارش دیوان محاسبات، آنها اعلام کردند به استناد موادی از برنامه چهارم توسعه مستضعف هستند و قادر به عودت پول‌ها نیستند و خزانه دولت پول‌ها را پرداخت کند.»
حمید بقایی در واکنش به ادعاهای قاضی پور درباره پرونده خود در کانال تلگرامی اش نوشت: «جناب قاضی پور، پاسخ شما و گردانندگان شما فقط یک جمله است، فرزند خلف پدرتان نیستید، اگر ظرف ۲۴ ساعت مستندات حرفتان را از همان خبرگزاری منتشر نکنید.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

معاون احمدی‌نژاد: فرزند خلف پدرتان نیستید اگر مستندات را منتشر نکنید

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »