محمدتقی کروبی: اسماعیل دوستی چهار بار در حصر به ملاقات مهدی کروبی رفته است

زیتون– محمدتقی کروبی٬ فرزند مهدی کروبی خبر داد که اسماعیل دوست از آغاز حصر تا کنون چهار بار با این رهبر در حصر «جنبش سبز» دیدار داشته است.
به گفته محمدتقی کروبی آخرین دیدار روز هشتم آبان و درحالی که «مسئولین امنیتی» در محل حصر حضور داشته‌اند، در محل حصر و در حضور «مسئولین امنیتی» صورت گرفته است.
فرزند مهدی کروبی که در پستی در اینستاگرامش در رابطه با دیدارهای مهدی کروبی توضیح داده بود٬‌ افزوده که در اوخر مهر ماه نیز اسماعیل دوستی با مهدی کروبی درمحل حصر دیدار کرده بود.
دیداری که رسانه‌ای نشده است.
حسین کروبی٬ فرزند دیگر این رهبر در حصر «جنبش سبز» نیز نهم آبان ماه در ارتباط با ملاقات اسماعیل دوستی با مهدی کروبی به امتداد گفته بود: «نیروهای امنیتی فرد ملاقات کننده را انتخاب کردند که پیش حاج آقا برود و همچنین در مورد اشخاص دیگر نیز به همین ترتیب است و خود آقای کروبی نگفته‌اند چه کسی به ملاقاتشان برود. این که پس از هفت سال گفته شود حصری وجود ندارد کار مناسب، اخلاقی و خوبی نیست خصوصا آنکه سخنگوی قوه قضاییه نیز بارها در مورد حصر صحبت کرده است.»
به گفته حسین کروبی شورای عالی امنیت ملی «تصویب کرده» برخی افراد با پدرش دیدار کنند که بر اساس این مصوبه، آقای دوستی با پدرش دیدار کرده است.
محمدتقی کروبی در اینستاگرام خود همچنین نوشته است که اسماعیل دوستی پیش از این و در نخستین ماه‌های حصر رهبران جنبش سبز نیز دو بار با آقای کروبی دیدار کرده بود.
براساس گفته‌های او روز ۲۵ اسفند ۸۹ و پس از حصر مهدی کروبی و همسرش فاطمه کروبی، مقام‌های امنیتی، محمدرضا عباسی‌فرد، عضو سابق شورای نگهبان را به همراه اسماعیل دوستی به ملاقات مهدی کروبی برده‌اند.
او همچنین خبر داد که شش ماه پس از حصر رهبران جنبش سبز نیز، پس از تهدید مهدی کروبی به اعتصاب غذا، به دلیل جلوگیری مأموران امنیتی از دسترسی شرکای خانه به واحدهای آپارتمانی‌شان، اسماعیل دوستی که «نگران وضعیت جسمی» مهدی کروبی بوده به محل حصر برده شده تا او را از تصمیمش منصرف کند.
علی شمخانی، دبیر عالی شورای امنیت ملی ایران، روز سه شنبه نهم آبان گفته بود که رهبران معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ «در حصر نیستند » و «می توانند هرکس را اراده کنند ببینند.»
ساعاتی پس از این سخنان، فرزندان مهدی کروبی،‌ میرحسین موسوی و زهرا رهنورد ‌اعلام کردند که آنها همچنان در حصر خانگی به سر می‌برند.
تعدادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز به این سخنان آقای شمخانی اعتراض کردند.
رفع حصر از اصلی‌ترین خواسته‌های هواداران حسن روحانی در دو انتخابات ریاست‌‌جمهوری در سال‌های ۹۲ و ۹۶ بود و او در هر دو انتخابات، وعده‌هایی به تصریح یا تلویحاً در مورد رفع حصر داد.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »