اردشیر امیر ارجمند: نشانه‌ای از رفع حصر نمی‌بینم

زیتون– اردشیر امیرارجمند٬ مشاور رهبر در حصر «جنبش سبز» در مورد رفع حصر از میرحسین موسوی٫ مهدی کروبی و زهرا رهنورد گفت: «نشانه‌ای نمی‌بینم اما امیدوارم به زودی مسئله حل شود.»
اشرف بروجردی٬ رییس کتاب‌خانه ملی امروز در رابطه «رفع حصر» گفت: «این مباحث خاص است که باید با مذاکره‌ای که آقای روحانی شروع کرده به سرانجام برسد. توافقی صورت گرفته که تا پایان سال ۹۶ دامنه حصر آرام آرام کم و یا برداشته شود.»
پیشتر نیز علی شمخانی٬ دبیر شورای امنیت ملی در مورد میرحسین موسوی٬ زهرا رهنورد و مهدی کروبی٬‌ با بیان اینکه آنها هر کسی را که اراده کنند می‌توانند ببینند، یادآور شده بود: «واژه حصر واژه درستی نیست این آقایان مدنظر شما در حصر نیستند.» شمخانی در حالی در مورد حصر اینچنین سخن گفته است که بسیاری از مقامات قضایی و امنیتی از سال ۸۹ تا کنون درباره حصر صحبت کرده‌ و آن را مصوبه شورای امنیت خوانده‌اند.
این سخنان دبیر شورای عالی امنیت ملی خشم بسیاری را برانگیخت. از خانواده محصورین تا بدنه جنبش سبز؛ اما طی هفته گذشته خواهران میرحسین موسوی پس از مدتها موفق به ملاقات او شدند و حسین کروبی خبر از برداشته شدن موانع در ملاقات با پدرش داد.
علی مطهری٬ مصطفی کواکبیان و غلامرضا حیدری نیز اعلام کردند که شرایط حصر تسهیل شده و امکان رفع آن در کوتاه مدت وجود دارد.
امیرارجمند اما با تاکید بر اینکه «حصر مساله بیهوده‌ای است و هیچ توجیهی ندارد»٬ ادامه داد که حصر رهبران «جنبش سبز» یک عمل غیرقانونی بوده و هیچ توجیهی برای هیچ کسی ندارد.
به گفته او حتی آنهایی که مسبب این کار بودند الان نفعشان در این است که هرچه زودتر این حصر به پایان برسد. امیدواریم که عقلانیت به طرف آقایان برگردد و هرچه زودتر این مساله را پایان بدهند و با سرعت زیاد هم این اتفاق بیفتد. این اما و چرا و مشروط و غیره قابل درک نیست.
مشاور ارشد میرحسین موسوی درباره آماده‌سازی شرایط رفع حصر گفت در خصوص میرحسین موسوی هیچ تغییری غیر از اینکه یک هفته دخترها توانستند به جای یکبار دوبار ملاقات داشته باشند و خواهرها هم که مدت زیادی ملاقات نداشته‌اند توانستند ملاقاتی داشته باشند، رخ نداد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »