دستیار ویژه رییس جمهوری:

زرتشتی‌ها اصل و اساس ملت ایران بودند

زیتون– علی یونسی٬ دستیار ویژه رییس جمهور ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی٬ هشت ماه پس از انتشار نظر بدعت‌آمیز شورای نگهبان در خصوص عضویت اقلیت‌های دینی در شوراهای شهر٬ به این موضوع واکنش نشان داد.
او بدون اشاره به ماجرای لغو عضویت سپنتا نیکنام از شورای شهر یزد٬ در اینستاگرامش نوشت:
«بحث پیشینه زرتشتی‌ها در ایران بسیار مفصل و ریشه دار است. همین مقدار باید بدانیم که حتی در ایران قبل از اسلام هم اقلیت‌های دینی همچون کلیمی‌ها و مسیحی‌ها حضور داشته‌اند. یهودی‌ها در ایران بیش از ۲۷۰۰ سال سابقه دارند و جزو فرهنگ و تمدن ایران هستند. زرتشتی‌ها نیز اصل و اساس ملت ایران بودند. دین زرتشتی یک دین آسمانی بوده و حضرت زرتشت مانند همه پیغمبران از احترام لازم برخوردار است و هرگونه اهانت و جسارتی به این پیغمبر بزرگ، مانند اهانت به ساحت مقدس عیسی و موسی گناه محسوب می‌شود. تفاوت زرتشتی‌ها با دیگر اقلیت‌های دینی در این است که آنان بایگانی و سند تاریخی ما هستند. بخش زیادی از ادبیات، زبان و تاریخ گذشته از سوی زرتشتی‌ها حفظ شد. از این نظر وظیفه و نقش بزرگی در حفظ میراث ایران ما داشتند.
زرتشتی‌ها به‌عنوان ایرانیان غیرمسلمان به حسن شهرت معروف هستند و شهروندان بسیار نجیب، همراه و درستکاری هستند که هرجا مسئولیتی را می‌پذیرند، به خوبی انجام می‌دهند و اساساً مردم با اقلیت‌ها مشکلی ندارند.»
سپنتا نیکنام با ۲۲ هزار رای به عنوان نفر هفتم شورای شهر یزد انتخاب شد. با این وجود عضویتش در این شورا با شکایت علی اصغر باقری، نامزد اصولگرا و شکست‌خورده انتخابات به دلیل زرتشتی بودن او، از سوی شعبه ۴۳ دیوان عدالت اداری معلق شد.
این دستور در شرایطی صادر شده است که او در سال ۱۳۹۲ در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر یزد عضویت داشت.
محمد یزدی٬ عضو شورای نگهبان٬ دوم آبان‌ ماه خبر داده بود که اعضای فقیه شورای نگهبان به اتفاق رای بر اشکال شرعی فعالیت منتخب زرتشتی شورای شهر یزد دادند.
او همچنین تاکید کرد که اگر جایی اکثریت قریب به اتفاق‌شان مسلمان باشند، غیر مسلمان نمی‌تواند برای آنها تصمیم بگیرد.
احمد جنتی، عضو فقیه و دبیر شورای نگهبان، فروردین ماه امسال در ابلاغیه‌ای که برای انتشار به روزنامه رسمی کشور داده، خواستار جلوگیری از تایید صلاحیت کاندیداهای اقلیت‌های دینی در انتخابات شوراهای شهر و روستا شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دستیار ویژه رییس جمهوری:

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »