دیلی تلگراف: بریتانیا برای آزادی نازنین زاغری ۴۰۰ میلیون پوند می‌پردازد

زیتون ـ دیلی تلگراف چاپ لندن به نقل از منابع خود اعلام کرد که بریتانیا آماده انتقال بیش از ۴۰۰ میلیون پوند به ایران برای تسریع در روند  آزادی نازنین زاغری-راتکلیف، شهروند ایرانی-بریتانیایی زندانی در ایران است.

به گزارش بی‌بی‌سی بر اساس تاکید روزنامه تلگراف منابعی در دولت بریتانیا گفته‌اند دولت مایل نیست پرداخت این پول بالغ بر ۴۰۰ میلیون پوند را به آزادی خانم زاغری ارتباط دهد.

گفته می‌شود این پول مربوط به بدهی پرونده فروش سلاح در زمان شاه سابق ایران می‌شود. وزارت امور خارجه بریتانیا هنوز در این باره اظهارنظری نکرده است.

همچنین روز گذشته ریچارد رتکلیف، همسر نازنین زاغری با بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلستان دیدار کرد.

در این دیدار وزیر خارجه بریتانیا گفته است برای «حمایت دیپلماتیک» از خانم زاغری «ملاحظاتی» دارد. بوریس جانسون پیش از این به دلیل اظهارنظر خود درباره نازنین زاغری و اینکه گفته بود وی در حال آموزش خبرنگاری در ایران بوده به شدت مورد انتنقاد قرار گرفته بود.

نازنین زاغری، شهروند دو تابعیتی ایرانی انگلیسی است، که  در ۱۹ شهریور سال‌جاری به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به پنج سال زندان محکوم شده بود.

زاغری که همراه با فرزند خردسالش به ایران سفر کرده بود، روز ۱۵ فروردین، در هنگام خروج از ایران، بازداشت شد. زاغری برای بنیاد تامسون رویترز، نهاد خیریه‌ای در لندن، کار می‌کرد. بنیادی که مستقل از موسسه خبری تامسون رویترز و خبرگزاری رویترز است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »