توافق ترامپ و مکرون برای مقابله با ایران و حزب الله

زیتون-کاخ سفید اعلام کرده است که رییس جمهوری این کشور و رییس جمهوری فرانسه، در یک تماس تلفنی در خصوص مقابله با «فعالیت‌های منطقه ای بی‌ثبات کننده» جمهوری اسلامی و گروه حزب الله لبنان توافق کرده‌اند.
بر اساس بیانیه کاخ سفید، دونالد ترامپ و امانوئل مکرون روزگذشته (شنبه) درباره اوضاع سوریه و لبنان گفتگو کردند. در این بیانیه آمده است: «هر دو رییس جمهور درباره ضرورت همکاری با متحدان برای مقابله با فعالیت های بی‌ثبات کننده حزب الله و ایران در منطقه توافق کردند.»
پاریس که از زمان ورود مکرون به الیزه از حامیان برجام بود و حتی برنامه سفر احتمالی او به ایران در سال جدید میلادی مطرح بود٬ طی هفته‌های اخیر بر شدت انتقادهای خود از تهران افزوده.
پنج‌شنبه گذشته ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه، در کنار وزیر خارجه عربستان سعودی، گفت پاریس نگران «مداخله‌ها» و مقاصد «سلطه‌طلبانه» ایران در منطقه است.
پس از آن وزارت خارجه ایران، الیزه را به داشتن رویکردی «یکسویه و جانبدارانه» در قبال بحران‌ها در خاورمیانه متهم کرد.
اما رییس‌جمهوری فرانسه روز جمعه گفت مواضع دولت او در خاورمیانه «متوازن» است و افزوده که پاریس در درگیری میان شیعیان و سنی‌ها، طرف کسی را نمی‌گیرد. مکرون هم‌چنین اقدامات ایران در منطقه را بسیار نگران‌کننده توصیف کرده و گفته بود: «احتمال تحریم علیه برنامه موشکی ایران وجود دارد.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »