اتهام مالی تازه به حمید بقایی

زیتون– محمدعلی پورمختار٬ نماینده مجلس از مفقود شدن ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو و ۵۳۰ هزار دلار کنفرانس جنبش عدم تعهد توسط حمید بقایی خبر داد.
محمدعلی پورمختار به خانه‌ ملت گفت که جریان انحرافی حامی محمود احمدی‌نژاد همچنان به رفتارهای انحرافی خود ادامه می‌دهد اما علی‌رغم مصاحبه‌ها و شعارهایی که سر می‌دهند، تخلفات آقای بقایی کاملا محرز است.
آبان‌ماه امسال نادر قاضی‌پور٬ نماینده مجلس نیز مدعی شده بود که در «پرونده مالی» حمید بقایی تنها موارد مربوط به تخلفات مالی به دادگاه ارجاع داده شده که می‌توان به اختلاس ۱۶ میلیارد تومانی دانشگاه اشاره کرد که این میزان پول در روز تحلیف ریاست‌جمهوری دوره یازدهم بر اساس گزارش دیوان محاسبات از بودجه دولتی برداشت شده است.
به گفته قاضی‌پور احمدی‌نژاد، مشایی، بقایی، رحیمی، موسوی خانه ایرانیان را در خارج از کشور تأسیس کرده بودند و اختلاس بعدی بقایی در رابطه با تحویل ۳ میلیون و ۷۶۶ هزار و ۵۰۰ یورو و همچنین ۵۹۰ هزار دلار از بیت‌المال است که این میزان پول را در سال ۱۳۹۲ به آنان داده شد تا در اجلاس سران کشورهای اسلامی هزینه شود اما این میزان هزینه نشده است. آقای شریف‌زادگان، رئیس هیأت‌مدیره، حمیدرضا شاکری‌نیا، احسان آریامحمد، محمدعلی ابراهیم و میثم طاهری نیز در این موسسه حضور داشتند. تصرف دیگر مربوط به پرونده آقای بقایی در این رابطه است که ۳۰۰ میلیارد تومان مربوط به خانه ایرانیان برداشت شده است به نحوی که از بیت‌المال به حساب خانه ایرانیان پول واریز کرده بودند.
بقایی در واکنش به این افشاگری قاضی‌پور درباره پرونده خود در کانال تلگرامی اش نوشته بود: «جناب قاضی پور، پاسخ شما و گردانندگان شما فقط یک جمله است، فرزند خلف پدرتان نیستید، اگر ظرف ۲۴ ساعت مستندات حرفتان را از همان خبرگزاری منتشر نکنید.»
پورمختار اما امروز خبر داد که ۳ میلیون و حدود ۷۰۰ هزار یورو از کنفرانس جنبش عدم تعهدها به اضافه حدود ۵۳۰ هزار دلار مفقود شده که آخرین بار حسب اظهار یکی از عوامل در اختیار «حمید بقایی» بوده است لذا نحوه هزینه‌کرد این منابع باید مشخص شود.
او همچنین خواستار آن شد که تکلیف برداشت ۱۶ میلیارد تومانی غیر قانونی از بیت‌المال و واریز آن به حساب شخصی یکی از بنیانگذاران دانشگاه ایرانیان و ذخیره ۲ میلیارد تومان در صندوق امانت بانک ملی در سال ۹۰ به صورت شفاف تعیین شود.
این نماینده مجلس در ادامه خبر داد: «تعداد بسیاری کارت هدیه از صندوق خودروی شخصی وی پیدا شد که منشا آنها باید مشخص شود.»

به گفته عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بقایی همچنین در خصوص خبر آقای جعفرزاده ایمن‌آبادی در رابطه با خروج مبلغ سنگینی از کشور توسط وی نیز باید پاسخ دهند؛ علاوه بر این اسنادی دیگری نیز در ارتباط ایشان با جاسوس‌ها و نفوذ جاسوسان در بیوت در دست و موجود است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »