????زنده|مرتضوی به اتهام معاونت در قتل به دو سال حبس محکوم شد

مرتضوی به اتهام معاونت در قتل به دو سال حبس محکوم شد

شعبه ۲۲ دادگاه تجدید نظر استان تهران سعید مرتضوی دادستان وقت تهران را به اتهام معاونت در قتل کامران روح‌الامینی یکی از جان‌باختگان حادثه بازداشتگاه کهریزک به ۲ سال حبس محکوم کرد.

میرمجید طاهری وکیل مدافع اولیای دم روح‌الامینی با اعلام این خبر گفت که حکم دادگاه امروز (یکشنبه ۵ آذر) از طریق پیامک ابلاغ شده است.

به گفته این وکیل دادگستری دادگاه تجدید نظر، مرتضوی را با یک درجه تخفیف به ۲ سال حبس در ارتباط با اتهام معاونت در قتل محکوم کرده و این حکم قطعی است.

مرتضوی پیش‌تر در ارتباط با این اتهام از سوی شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کشکولی تبرئه شده بود./ تسنیم


دانشگاه آزاد لیست مدعوین مجاز برای ۱۶ آذر را منتشر کرد


 

 


دادستان تهران درباره ستار بهشتی به احمدی‌نژاد پاسخ داد

جعفری دولت آبادی، دادستان تهران ضمن اشاره تلویحی به محمود احمدی نژاد گفت: این که شخصی که خود مدتی مسؤولیت داشته، به خاطر چند متهم، سعی در شکستن اقتدار دستگاه قضایی نماید، جای تأمل و تأسف دارد.

دادستان تهران که در نوزدهمین جلسه‌ شورای معاونان دادسرای عمومی و انقلاب تهران در روز شنبه چهارم آذرماه سخن می‌گفت «هجمه‌های اخیر علیه دستگاه قضا» از سوی «عوامل خارجی و داخلی» را ناشی از «اهمیت قوه قضاییه» دانست و در ادامه با اشاره به سخنان چند روز گذشته محمود احمدی نژاد دررابطه با ستار بهشتی، وبلاگ‌نویسی که در سال ۹۱ به دست پلیس فتا کشته شد، گفت: «در موضوع ستار بهشتی بیشترین توضیحات را دادستانی تهران به مراجع رسمی ارایه داد» و در همین رابطه «پرونده قضایی تشکیل شد؛ مأمور متخلف تحت تعقیب قضایی قرار گرفت و با تحمل محکومیت حبس از زندان آزاد شد.»

دادستان تهران سکوت قوه قضاییه در مقابل چنین ادعاهایی را به معنی« بدون پاسخ بودن آن‌ها» ندانست و  گفت: «برخی دوست دارند به هر طریق که شده خود را مطرح نمایند… اما دستگاه قضایی در خط مقدم مبارزه با فساد بوده …و اگر تصور کرده‌اند که با چنین هجمه‌هایی بر قوه قضاییه، قضات قلم‌ها را زمین می‌گذارند، اشتباه کرده‌اند.»


حمله تند دادستان کل کشور به احمدی نژاد

محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور، محمود احمدی‎‌نژاد، رییس‌جمهور پیشین ایران را به داشتن «کلکسیونی» از تخلفات متهم کرد.

منتظری، تخلفات احمدی‌نژاد را به این شرح برشمرد: «نقض قوانین، قانون‌گریزی‌، بوسه بر تابوت یک کافر زدن، مادر چاوز را در بغل گرفتن و بوسه بر گونه‌هایش گذاشتن، اهانت به مراجع تقلید، دروغ گفتن، قهر یازده روزه، جا به جایی اعتبارات و بودجه‌ها »

دادستان کل ایران  در ادامه به احمدی نژاد هشدار داد که «راه درست» را انتخاب کند.او همچنین تهدید کرد که اسرار زیادی دارد که نمی‌خواهد درباره آنها حرف بزند.

محمود احمدی‌نژاد در طی روزهای اخیر با «دیکتاتور » خواندن رییس قوه قضاییه این دستگاه را به «ظلم » و «فساد» و پرونده سازی برای او و دوستانش متهم کردو گفت که قوه قضاییه آبروی نظام را برده است.

 


معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه: منتظر خطا از طرف دشمن هستیم تا کار را تمام کنیم

 


محسن هاشمی: در دوران شهردار سابق حق بیمه از کارکنان کسر اما به حساب تامین اجتماعی واریز نشده

 


وزارت بهداشت :داروی پوکی استخوان حذف شده از فهرست بیمه حیاتی نیست

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره دلیل حذف یک داروی پوکی استخوان از فهرست تعهدات بیمه‌ها، توضیح داده است که داروی تری پاراتاید «در سطح هزینه فعلی، اثربخش تشخیص داده نشده است.»

حذف این دارو روز گذشته باعث اعتراض گسترده بیماران شد. آقای جهانپور گفته این دارو چنان که ادعا شده حیاتی نیست.

پیش از این احمدرضا جمشیدی رئیس انجمن روماتولوژی ایران گفته مهمترین داروی بیماران مبتلا به پوکی استخوان از پوشش سازمان‌های بیمه‌گر برای حدود ۷ هزار بیمار قطع شده است. یعنی درمان این بیماران به شکل ناگهانی متوقف شده و این بیماران بلاتکلیف مانده‌اند./ایلنا


 


 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »