سومین دیدار سیاسی مهدی کروبی

زیتون– محمدرضا عباسی‌فر، عضو سابق شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری در محل حصر با مهدی کروبی دیدار کرد.
حسین کروبی٬ فرزند این رهبر در حصر «جنبش سبز» به امتداد گفت: «تاکنون سه لر با حاج آقا دیدار داشته‌اند.»
بیست و هشتم آبان‌ماه نیز مجتبی ذوالنور٬ نماینده قم در مجلس به دیدار مهدی کروبی رفته بود.
چندی پیش حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی خبر از دیدار اسماعیل دوستی با پدرش در حصر داده بود. حسین کروبی گفته بود که افرادی که به دیدار رییس مجلس ششم می‌روند توسط نهادهای امنیتی انتخاب می‌شوند.
آبان‌ماه امسال علی شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی در مورد میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی، ‌ با بیان اینکه آنها هر کسی را که اراده کنند می‌توانند ببینند، یادآور شده بود: «واژه حصر واژه درستی نیست این آقایان مدنظر شما در حصر نیستند.» شمخانی در حالی در مورد حصر اینچنین سخن گفته است که بسیاری از مقامات قضایی و امنیتی از سال ۸۹ تا کنون درباره حصر صحبت کرده‌ و آن را مصوبه شورای امنیت خوانده‌اند.
پس از آن حسین کروبی، تایید کرده بود: «بعد از مرخص شدن پدر از بیمارستان، اعضای خانواده از جمله فرزندان، عروس‌ها و نوه‌ها هروقت بخواهند می‌توانند به ملاقات وی بروند. این دیدارها انجام می‌شود و ما هم مشکلی نداریم و هر ساعتی بخواهیم می‌توانیم به ملاقات پدر برویم.»
مهدی کروبی مردادماه امسال دوبار در بیمارستان بستری شد. او که از مشکل آریتمی قلبی رنج می‌برد، یک بار برای تعبیه پیس‌میکر و دفعه دوم پس از اعتصاب غذا برای رفع اشکال از پیس میکرو مورد عمل جراحی قرار گرفته بود.
فرزند این رهبر در حصر «جنبش سبز» به ایسنا گفته بود که «اعضای خانواده هر زمانی که مایل باشند می‌توانند با مهدی کروبی دیدار داشته باشند» به گفته او «در نتیجه این دیدارهای منظم به نظر می‌رسد، حال وی خیلی بهتر است.»
حسین کروبی نهم آبان ماه نیز در ارتباط با ملاقات اسماعیل دوستی با مهدی کروبی به امتداد گفته بود: «نیروهای امنیتی فرد ملاقات کننده را انتخاب کردند که پیش حاج آقا برود و همچنین در مورد اشخاص دیگر نیز به همین ترتیب است و خود آقای کروبی نگفته‌اند چه کسی به ملاقاتشان برود. این که پس از هفت سال گفته شود حصری وجود ندارد کار مناسب، اخلاقی و خوبی نیست خصوصا آنکه سخنگوی قوه قضاییه نیز بارها در مورد حصر صحبت کرده است.»
به گفته حسین کروبی شورای عالی امنیت ملی «تصویب کرده» برخی افراد با پدرش دیدار کنند که بر اساس این مصوبه، آقای دوستی با پدرش دیدار کرده است.
ماه گذشته٬ پس از مدت‌ها خواهران میرحسین موسوی موفق به ملاقات با این رهبر در حصر جنبش سبز شدند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »