????زنده|رئیس سازمان مدیریت بحران: آمادگی تهران در برابر زلزله‌ ناچیز است

دیدار ظریف با انجلینو الفانو همتای ایتالیایی در رم

وزیر خارجه ایتالیا: اتحادیه اروپا با نگاه کاملا مثبت به برجام بر لزوم‌ پایبندی همه طرف ها به آن تاکید دارد/ایرنا


سرمربی کبدی زنان تایلند: به من گفته شد باید سرم را بپوشانم

 

 

 


 


رئیس سازمان مدیریت بحران: آمادگی تهران در برابر زلزله‌ ناچیز است

اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران ایران آمادگی تهران در برابر زلزله‌ای بزرگ را ناچیز و غیرقابل قبول توصیف کرد.

او در نشست تخصصی درس آموخته های زلزله کرمانشاه گفت: «زلزله تهران امنیت ملی ما را به مخاطره می اندازد. امروز دانش امکان پیشگیری و آمادگی در برابر زلزله را فراهم کرده است و میزان آسیب پذیری موجود ما در برابر زلزله پذیرفته نیست.»

 

 


طاهر احمدزاده فعال ملی-مذهبی درگذشت

طاهر احمدزاده فعال ملی-مذهبی امروز نهم آذرماه ۱۳۹۶ در سن ۹۶ سالگی درگذشت.
احمدزاده اولین استاندار خراسان پس از انقلاب ۱۳۵۷ است که نه تنها در دوران حکومت پهلوی بلکه بعد از انقلاب هم چندین بار بازداشت شد.
احمدزاده از دهه ۱۳۲۰ در «کانون نشر حقایق اسلامی» مشهد در کنار محمد تقی شریعتی فعالیت خود را آغاز کرد. او از فعالان نهضت ملی شدن نفت و از هواداران نهضت مقاومت ملی بود.

این فعال ملی-مذهبی بین سال‌های ۱۳۳۶ تا ۱۳۵۷ بارها بازداشت و زندانی شد. او یکی از ۱۱۲۶ زندانی سیاسی بود که در آبان ۵۷ از زندان آزاد شدند.
بعد از انقلاب نیز ابتدا در سمت استاندار خراسان در دولت موقت منصوب شد که از این سمت مدتی بعد از استعفای بازرگان کناره گیری کرد. بعد از استعفای دولت موقت احمدزاده همواره از منتقدین سیاست های جمهوری اسلامی بوده است که به خاطر انتقادهای خود چندین بار زندانی شد. وی آخرین بار در سال ۱۳۸۰ در سن هشتاد سالگی از زندان آزاد شد.
فرزندان وی مسعود و مجید احمدزاده از پایه‌گذاران و اعضای چریک‌های فدایی بودند که پیش از انقلاب اعدام شدند. مجتبی احمدزاده دیگر فرزند او هم بعد از انقلاب اعدام شد.

 


وقتی لاریجانی  «برشت» را مثال می‌زند

 


آهنگساز ایرانی‌ سریال «بازی تاج و تخت» نامزد دریافت جایزه «گرمی» شد

رامین جوادی آهنگساز ایرانی‌الاصل سریال «بازی تاج و تخت» برای موسیقی متن فصل هفتم این سریال نامزد دریافت جایزه «گرمی» شد.

 


محمود صادقی از مکارم شیرازی درباره بدهی‎های کلان معوق بانک سرمایه توضیح خواست

https://twitter.com/mah_sadeghi/status/935966867516198913


امانوئل مکرون: ایران «شریک» فرانسه برای مبارزه با تروریسم نیست/به برجام پایبندیم

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه،گفت که ایران «شریک» فرانسه در منطقه برای مبارزه با تروریسم نیست اما در حال حاضر از طریق توافق هسته‌ای، بین دو کشور ارتباط وجود دارد.

مکرون که در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ سخن می‌گفت، افزود که برنامه موشکی بالستیکی و موقعیت ایران  موضوعاتی است که «نیاز به بررسی دارد» زیرا برخی «اقدامات بی‌ثبات‌ساز» در آن منطقه در جریان است.

در بخش دیگری از این مصاحبه،رئیس جمهوری فرانسه در مورد همایش بین‌المللی قطع تامین مالی گروه‌های تروریستی  که قرار است سال آینده در پاریس برگزار شود گفت که برخی کشورها از عربستان سعودی به عنوان یکی از مراکز تامین مالی تروریسم نام برده‌اند،اما ولیعهد سعودی «هرگز در این مورد به طور علنی سخن نگفته اما اوایل ماه جاری که به ریاض رفتم، او در این مورد تعهدی داد به این معنی که اگر ما بتوانیم به او فهرستی از این گروه‌ها را بدهیم، او تامین مالی آنها از طریق عربستان را قطع خواهد کرد.»/بی‌بی‌سی فارسی


موسوی لاری: بد است که روزنامه یک جناح توقیف شود و جناح دیگر حداکثر دو روز تعطیل شود

 



https://twitter.com/NahidMolavi/status/935970294442942464


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »