صادقی: متخلفان احساس پشت‌گرمی می‌کنند

زیتون– محمود صادقی٬ نماینده مجلس، با دفاع از عملکردش در انتشار اسامی بدهکاران بزرگ بانک سرمایه٬ از آنچه «قلدرمآبی» متخلفان بانکی نامید٬ انتقاد کرد و افزود که آنها «احساس پشت‌گرمی» می‌کنند.
با این حال او در گفت‌وگو با فارس از مکارم شیرازی٬ از مراجع تقلید شیعیان در قم٬ پوزش خواست.
محمود صادقی دوازدهم آذرماه به وعده خود مبنی بر افشای نام بدهکاران بانک سرمایه عمل کرد و لیستی شامل اسامی این افراد را در صفحه توییتر خود منتشر کرد.
او در توییتر خود خطاب به بدهکاران هشدار داده بود در صورتی که ظرف ۴۸ ساعت بدهی خود را پرداخت نکنند اسامی‌شان افشا خواهد شد. مجموع بدهی این افراد چیزی حدود ۶ هزار و نهصد میلیارد تومان است و بازه زمانی آن مربوط به ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۵ است.
صادقی، رییس فراکسیون شفاف سازی مجلس، به خانه ملت گفت،‌ که «هیچ مرجعی با موضوعات و تخلفات صورت گرفته برخورد جدی ندارد.»
او با انتقاد از آنچه «انحراف و فساد در سیستم بانکی» ایران نامید٬ گفت که «باید این پدیده مورد تحلیل قرار بگیرد که چرا چنین اتفاقاتی در سیستم بانکی وجود دارد.»
صادقی در ادامه این پرسش را مطرح کرد که «باید مشخص شود رانت‌های اقتصادی بر اساس چه فرآیندی شکل می‌گیرد و چرا باید افراد متخلف تا به این اندازه احساس پشت‌گرمی کنند که در زمانی که اسامی آنان منتشر می‌شود به جای اینکه درصدد جبران برآیند، با پررویی موضوع را انکار می‌کنند.»
او همچنین از «قلدر» شدن و «قلدرمآبی» متخلفان بانکی به شدت انتقاد کرد و افزود که «مسئولان در برخورد با این فسادها تعلل می‌کنند.»
محمود صادقی اضافه کرد که «تخلف مسئولان بانک در اعطای وام‌های بدون اخذ وثیقه و تأخیر در وصول مطالبات‌شان و همچنین تعلل و کوتاهی قوه قضائیه در تعقیب این‌ها، ما را به این نتیجه رسانده اگر به عنوان نماینده مردم وارد عمل نشویم بسیاری از سرمایه‌های مردمی غارت شده و به بیت‌المال بازنمی‌گردد».
این نماینده مجلس با اعلام اینکه «هر کدام از اشخاصی که اسامی آنها منتشر شده و ادعایی برخلاف این موضوع دارند٬ می‌توانند موضوع را به بانک اعلام کنند» افزود که آنها همچنین «می‌توانند شکایت کنند …و در دادگاه موضوع روشن می‌شود.»
این عضو فراکسیون امید از اقدام خود در انتشار اسامی این افراد دفاع کرد و گفت که «به عنوان نماینده مردم در مجلس وظیفه نظارتی را بر عهده دارم و بر اساس قانون اساسی، نماینده مجلس حق اظهارنظر در تمامی مسائل کشور را دارد.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »