بازگشت گشت‌های سپاه به خیابان‌های تهران

زیتون– محمدرضا یزدی٬ فرمانده سپاه استان تهران٬ با بیان اینکه «زلزله‌های اجتماعی» در تهران در حال رخ دادن است، خبر داد که این نهاد به زودی «گشت‌هایی ویژه» را برای «جلوگیری از سرقت» و مقابله با «اراذل و اوباش» راه‌اندازی خواهد کرد.
برنامه «گشت‌زنی» سپاه در خیابان‌ها یادآور گشت‌های «منکرات» در دهه‌های اول انقلاب است.
نیروهای بسیج از زمان انقلاب سال ۵۷، در خیابان‌های شهرهای ایران پست‌های بازرسی دایر می‌کردند و رهگذران و خودروهای عبوری را مورد بازرسی قرار می‌دادند. کمیته‌های انقلاب در دهه ۶۰ اقدام به برخورد با مواردی چون توزیع نوارهای موسیقی، فیلم‌های ویدئو، جشن‌های خانگی و موارد مشابه می‌کردند که از آنها با عنوان «منکرات» نام برده می‌شد.
کمیته‌های انقلاب در دهه ۶۰ اقدام به برخورد با مواردی چون توزیع نوارهای موسیقی، فیلم‌های ویدئو، جشن‌های خانگی و موارد مشابه می‌کردند که از آنها با عنوان «منکرات» نام برده می‌شد.
در دهه ۷۰ از تعداد این گشت‌ها کاسته شد اما در دهه ۸۰ طرح‌های مختلفی درباره ایست ‌بازرسی و گشت‌های بسیج اجرا شد و سال ۸۷ گشت‌های بسیج در سراسر ایران آغاز به کار کرد.
فرمانده سپاه استان تهران امروز از «اعتیاد، فقر، طلاق و سایر آسیب‌های اجتماعی» به عنوان زلزله‌هایی که هر روز در تهران اتفاق می‌افتد و باعث خرابی خانه‌ها می‌شود نام برد.
او همچنین گفت که سپاه و بسیج ۲۳ آسیب اجتماعی را شناسایی کرده‌اند از جمله «مشکل اراذل و اوباش و سرقت» و برای جلوگیری از این مشکل، سپاه تهران بزرگ با همکاری پلیس «گشت جلوگیری از سرقت و مبارزه با اراذل و اوباش» تشکیل داده است.
مبارزه و کنترل این دست آسیب‌های اجتماعی در حوزه مسئولیت نیروی انتظامی است؛ اما سرتیپ یزدی معتقد است که «چرا باید جمع‌آوری اراذل و اوباش فقط به عهده نیروی انتظامی باشد؟ باید نیروی انتظامی را در مواردی همچون جمع‌آوری اراذل و اوباش، سرقت و امثال آن کمک کنیم. ما در سپاه و بسیج این امر را کلید زده‌ایم.»
فرمانده سپاه استان تهران که در جلسه شورای شهر سخنرانی می‌کرد٬ از اعضای این شورا خواست تا به صورت «علنی» از سپاه انتقاد نکنند.
به گزارش ایسنا، در پایان سخنان سردار یزدی، محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران اجازه نداد اعضای شورا نسبت به ارائه نقطه نظراتشان پس از استماع سخنان فرمانده سپاه تهران بپردازند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »