جایزه سالانه کانون مدافعان حقوق بشر به علیرضا رجایی تعلق گرفت

زیتون–  علیرضا رجایی به عنوان برنده جایزه «تلاشگر حقوق بشر» سال ۹۶ کانون مدافعان حقوق بشر٬ معرفی شد.
وب‌سایت کانون مدافعان حقوق بشر خبر داد که روز دوشنبه محمد سیف‌زاده عضو شورای عالی نظارت کانون مدافعان حقوق بشر، تندیس «منشور کوروش» را به عنوان نشان جایزه «تلاشگر حقوق بشر» به علیرضا رجایی اهدا کرده است.
سیف‌زاده در این مراسم گفت که اهدای این جایزه تنها به‌دلیل «صدماتی که به رجایی در دوران زندان وارد شده»، نیست «بلکه به‌دلیل منش و شخصیت حقوق بشری» این روزنامه‌نگار صورت می‌گیرد.
کانون مدافعان حقوق بشر از سال ۸۶ شمسی، ۱۰ سال پیش، هر سال از میان فعالان حقوق بشر یک نفر را به‌عنوان برنده جایزه «تلاشگر حقوق بشر» معرفی کرده و جایزه خود را در روز جهانی حقوق بشر، ۱۰ دسامبر، اهدا می‌کند.
جایزه امسال این کانون نیز در مراسمی که به‌مناسبت روز جهانی حقوق بشر در منزل علیرضا رجایی برگزار شد، به او اهدا شده است.
علیرضا رجایی پس از انتخابات ریاست جمهوری در سال ۸۸ به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» بازداشت و پس از مدتی آزاد شد.
او بار دیگر در اردیبهشت‌ ۱۳۹۰ بازداشت و سال ۹۱ از سوی دادگاه انقلاب به چهار سال حبس محکوم شد. رجایی تا آبان ۹۴ در بند ۳۵۰ زندان اوین زندانی بود.
او در زندان به سرطان سینوس مبتلا شد، اما به گفته نزدیکانش٬ به علت «خودداری مسئولان بند ۳۵۰ از اعزام» رجایی به «مراکز درمانی بیرون از زندان برای معالجه، بیماری‌اش به شدت گسترش یافت».
بیماری او به اندازه‌ای گسترش یافت که پزشکان بعد از چندین دوره شیمی درمانی و رادیوتراپی، مجبور به تخلیه بخش‌هایی از فک فوقانی و عضلات صورت و همچنین چشم راست این فعال سیاسی و روزنامه نگار شدند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »