???? زنده| زاغری «شرایط آزادی زود هنگام» را دارد


 مبتلایان به وبا در یمن به مرز یک میلیون نفر رسید

کمیته جهانی صلیب سرخ در جدیدترین گزارش خود  می‌گوید که تعداد کل افراد مشکوک به ابتلای به وبا در یمن به مرز یک میلیون نفر نزدیک شده است.

بر اساس این گزارش نزدیک به ۸۰ درصد از جمعیت یمن از مشکلاتی مانند کمبود غذا، آب آشامیدنی سالم و مراقبت‎‎های بهداشتی رنج می‌برند.

ماه گذشته، پس از آنکه گروه حوثی های مخالف دولت یمن یک فروند موشک به خاک عربستان شلیک کردند، ائتلاف به رهبری عربستان اعلام کرد که به منظور جلوگیری از ارسال تسلیحات برای حوثی ها، مناطق تحت تسلط آنها را در محاصره زمینی، هوایی و دریایی قرار می دهد.

مقامات ائتلاف گفتند که حتی اقلام ارسالی توسط سازمان‌های امدادرسانی بین‌المللی نیز باید مورد بازرسی دقیق قرار گیرد و این تصمیم یمن را در معرض قحطی بزرگ قرار داد./میزان

 



رئیس دانشگاه آزاد: مرکز فتنه ۸۸ دانشگاه تهران بود

فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت:در فتنه ۸۸ که مرکز آن دانشگاه تهران بود، ما نیز لشگری نداشتیم که در مقابل آن بایستد ولی همان تعداد اندکی که حضور داشتند، توانستند فتنه را سرکوب کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی که امروز در شانزدهمین همایش سراسری هم‌اندیشی دبیران استادان دانشگاه‌های سراسر کشور که در مشهد  سخن می‌گفت با تاکید بر اینکه«یکی مرد جنگی به از صد هزار» اظهار داشت که اگر در هر واحد دانشگاه آزاد اسلامی حداقل یک نفر باشد که بتواند در مقابل فتنه بایستد، باید با آن مقابله کند و قطعا موفق خواهد بود./انتخاب


دولت اوباما به توافق با ایران برای جلوگیری از تحقیقات در مورد نقش حزب‌الله لبنان در تجارت مواد مخدر متهم شد


وزش باد و باران در تهران آلودگی را کم کرد

وزش باد در تهران آغاز شد و  انتظار می رود لحظه به لحظه آلودگی هوا کاهش یابد. همچنین پس از چند روز متوالی آلودگی شدید هوا  بارندگی هم در بخش‌هایی از پایتخت آعاز شد./ایسنا


زاغری «شرایط آزادی زود هنگام» را دارد

 به گفته نماینده مجلس بریتانیا نازنین زاغری، شهروند بریتانیایی-ایرانی که در ایران زندانی  است، «شرایط آزادی زود هنگام» را خواهد شد.

امروز پنجشنبه، ۳۰ آذر (۲۱ دسامبر)، تولیپ صدیق، نماینده مجلس بریتانیا، که موضوع بازداشت نازنین زاغری را دنبال می‌کند گفته است که خانم زاغری شرایط آزادی زود هنگام را دارد.

وی گفته است که در این خصوص اوایل صبح امروز با ریچارد راتکلیف، همسر خانم زاغری صحبت کرده و پرونده خانم زاغری وارد مرحله «شرایط آزادی زود هنگام» شده است. وی در این خصوص توضیح بیشتری نداده است.

نازنین زاغری فروردین ماه سال گذشته هنگام خروج از ایران در فرودگاه امام خمینی تهران بازداشت شد.

او  به جرم  تلاش برای براندازی به تحمل پنج سال زندان محکوم شد و در حال حاضر در زندان اوین دوران حبس خود را می‌گذراند./ بی بی سی فارسی


پیشنهاد جایگزینی تعطیلی پنجشنبه با شنبه


زمین لرزه تهران و البرز یک کشته و ۹۷ زخمی داشت

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفته است که در اثر این زمین‌لرزه شب گذشته در مناطق مرکزی و شمالی ایران یک نفر در استان البرز جان خود را از دست داده و نود و هفت نفر دیگر مصدوم شده‌اند.

زمین لرزه به بزرگی ۵.۲ در ساعت ۲۳:۲۷  شب گذشته در عمق ۷ کیلومتری سطح زمین روی داد و کانون آن حدود ۴۰ کیلومتری غرب تهران و حدود ده کیلومتری جنوب کرج در نزدیکی ملارد ثبت شده است.


خبرهای روز قبل را از اینجا بخوانید

 

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »