???? حسین شاه‌حسینی درگذشت

زیتون– حسین شاه‌حسینی در سن ۹۰ سالگی درگذشت.
حسین شاه‌حسینی متولد اسفند ۱۳۰۶ و عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران از اعضای هیئت رهبری جبهه ملی بود.
او در دولت موقت ایران ، معاون مهندس مهدی بازرگان  و نخستین رییس سازمان تربیت بدنی و رئیس کمیته ملی المپیک پس از انقلاب بود.
فعالیت سیاسی او به عنوان سمپات حزب زحمتکشان در حمایت از میلیون آغاز شد. حسین شاه‌حسینی پس از تشکیل جبهه ملی به عضویت این حزب درآمد.


او پس از کودتای ۲۸ مرداد او به همراه صدر الحفاضی، آیت الله زنجانی، عطایی، محمد نخشب از نخستین فعالان و بنیانگذاران نهضت مقاومت ملی بودند. همین فعالیتها باعث شد که پس از چند بار دستگیری از دانشگاه اخراج گردد.
آشنایی شاه‌حسینی با چهره هایی چون سید محمود طالقانی، کریم سنجابی، ادیب برومند و مهدی بازرگان در دوران فعالیت جبهه ملی دوم سبب گردید تا شاه‌حسینی در جریان انقلاب اسلامی ایران، در دولت موقت به ریاست مهندس بازرگان، سمت معاونت نخست وزیری را برعهده گیرد.
او تا زمان رجایی مسوولیت ریاست سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک را بر عهده داشت. او جزء منتخبین برای شرکت در کنگره جبهه ملی دوم بود و از سوی اعضای کنگره جهت عضویت در شورای مرکزی انتخاب می‌گردد. بعد از ان همواره جزء اعضای شورای مرکزی جبهه ملی ایران بود. پس از آزادی رهبران دستگیر شده جبهه ملی در سال ۱۳۶۴ جلسه شورای مرکزی جبهه ملی ایران در منزل وی برگزار گردید.
شاه حسینی در سال ۱۳۷۳ با تشکیل جبهه ملی پنجم به ریاست ادیب برومند در شورای مرکزی حضوری دوباره یافت و تا سال ۱۳۷۹ جزء هیئت اجرایی موقت جبهه ملی ایران بود. او تا سال ۱۳۹۴ او نایب رسیس شورای مرکزی جبهه ملی٬ به ریاست ادیب برومند٬ بود. او در واپسین انتخابات شورای مرکزی به عضویت هیئت رهبری جبهه ملی (به همراه ادیب برومند و داوود هرمیداس باوند، علی رشیدی ، مرتضی بدیعی ) انتخاب شد.

با تاسیس شورای فعالان ملی-مذهبی، شاه‌حسینی همچنین به عضویت این شورا در آمد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »