اخبار ضد و نقیض در خصوص ادامه بازداشت مهدی جهانگیری

زیتون– محمود ایثاری، وکیل مهدی جهانگیری، در گفت‌وگو با ایلنا، خبر آزادی موکل خود، را تکذیب کرد و افزود: «پرونده مهدی جهانگیری همچنان در مرحله تحقیقات است.»
روزنامه جهان صنعت در شماره روز دوشنبه خود از«آزادی محدود» آقای جهانگیری خبر داد و اعلام کرد که او در روزهای گذشته «تحت‌الحفظ» به محل کار خود «مراجعت کرده و به امور روزمره و کارهای شخصی خود مشغول بوده است.»
خبرگزاری ایسنا نیز صبح امروز (دوشنبه)، خبر داد که مهدی جهانگیری، برادر معاون اول رییس جمهوری، پس از حدود ۸۰ روز بازداشت، با قرار وثیقه از زندان آزاد شده است.
۱۳ مهرماه وب‌سایت انتخاب از بازداشت مهدی جهانگیری، برادر معاون اول رییس جمهوری خبر داد؛ روز بعد اسحاق جهانگیری در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام خبر بازداشت برادرش را تأیید کرد، اما نوشت که «اطلاع دقیقی از دلیل، چگونگی دستگیری، اتهام، ضابط و شاکی برادرم ندارم.»
مهدی جهانگیری روز ۱۳ مهر از سوی سپاه پاسداران کرمان بازداشت و روز ۱۳ آذر برای ادامه رسیدگی به پرونده‌اش به تهران منتقل شد.
مصطفی محبیر، مدیرکل زندان های استان تهران، روز ۲۷ آذر در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر درباره انتقال مهدی جهانگیری به زندان‌های تهران گفت: «کسی را به ما تحویل نداده‌اند.»
پرونده مهدی جهانگیری در کرمان تشکیل شده است و مقامات قوه قضائیه دلیل بازداشت او را «مسائل مالی» اعلام کرده‌اند.
غلامعلی ابوحمزه، فرمانده سپاه پاسداران کرمان، با اشاره به بازداشت جهانگیری از سوی این نهاد اعلام کرده بود که «سپاه هر کس را که بخواهد بر خلاف مردم و نظام حرکت کند، سریع علیه‌اش بلند می‌شود ما سراغ تک‌تک‌شان می‌رویم.»
این اظهارات در حالی است که یک منبع آگاه نزدیک به جهانگیری از آزادی وی به ایلناخبر داده بود.
این منبع آگاه به ایلنا گفته بود که وی طی چند روز گذشته تحت‌الحفظ آزاد شده بود که از امروز این محدودیت نیز برداشته شده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »