رییس پلیس تهران: بدحجاب‌ها دیگر به بازداشتگاه نمی‌روند

زیتون– حسین رحیمی٬ رییس پلیس تهران خبر داد که «بنا بر تدبیر فرمانده ناجا» کسانی که «غفلتا شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند» دیگر «به بازداشتگاه‌ها نمی‌روند و پرونده برایشان تشکیل نمی‌شود» بلکه در کلاس‌های آموزشی شرکت کرده و آموزش لازم را می‌بینند.
جمهوری اسلامی ایران از سال‌های اول پس از پیروزی انقلاب برای مقابله با آنچه که گسترش «بد‌حجابی و پوشش‌های مختلف غربی» در ایران می‌نامند٬ طرحی با عنوان «گشت ارشاد» راه‌اندازی کرده‌اند که یکی از وظایف آن، مقابله با پوشش‌هایی است که آن را «نامتعارف» می‌دانند.
با این حال، براساس گفته‌های برخی چهره‌های قضایی و انتظامی٬ این طرح جنجالی که مخالفان بسیاری دارد و کارایی چندانی نداشته است٬ همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد.
عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، شهریور ماه سال ۱۳۹۵ با ذکر این‌که نمی‌توان برای همه خانواده‌ها و افراد در کشور «مأمور» گذاشت، گفته بود که اقدامات «سلبی» در زمینه حجاب در ایران بی‌نتیجه بوده است.
مردادماه همان سال نیز حسین ساجدی‌نیا، فرمانده وقت نیروی انتظامی تهران بزرگ گفته بود که «وضعیت فعلی حجاب و عفاف زیبنده جامعه اسلامی نیست و با رصد وضعیت حجاب طی ۱۵ سال اخیر به این نتیجه می‌رسیم که به تدریج وضع بدتر شده است.»
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران، ایسپا، نیز در سال ۹۵ یک نظرسنجی انجام داد که بر اساس نتایج آن، تنها ۲۸ درصد از زنان ایران تمایل به استفاده از «چادر مشکی همراه با مقنعه» دارند.
حسن روحانی٬ رییس‌جمهوری٬ نیز روز ۳۱ فروردین سال گذشته نیز با طرح «گشت‌های نامحسوس» مخالفت کردهبود.
هرچند آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، از فرماندهان نیروی انتظامی خواسته بود در اجرای طرح‌های مربوط به حجاب اجباری به «مخالفت برخی افراد یا فضاسازی‌های رسانه‌ای» توجه نکنند و کار خود را پیش ببرند.
با این حال تسنیم امروز خبر داد که سردار حسین رحیمی در اختتامیه جشنواره عکس تهران شهر امن با اشاره به رویکرد اجتماعی پلیس پایتخت در برخورد با جرائم و همچنین تامین امنیت پایتخت اظهار کرد: « کسانی که شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند و غفلت‌هایی در این حوزه داشته‌اند دیگر به بازداشتگاه‌ها نمی‌روند، پرونده برایشان تشکیل نمی‌شود و آنها را به دادگاه نمی‌فرستیم بلکه جلسات آموزشی برای اصلاح رفتارشان برگزار می‌شود و امسال ۱۲۱ جلسه آموزشی در این حوزه برگزار شده و بیش از ۷ هزار و ۹۰۰ نفر در این کلاس‌ها آموزش دیده‌اند.»
به گفته رییس پلیس پایتخت اما به هیچ وجه با کسانی که در امنیت عمومی جامعه اخلال ایجاد کنند سازش نخواهد شد ولی در برابر غفلت‌هایی که صورت گیرد با رویکرد اجتماعی سعی در اصلاح رفتار شهروندان داریم.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »