حمایت رییس جمهوری و اعضای سنای آمریکا از اعتراضات مردم ایران

زیتون– دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در پی دو روز تجمعات اعتراضی در ایران٬ از جمهوری اسلامی خواست به حقوق مردم از جمله حق بیان احترام بگذارد.
دونالد ترامپ در متنی که در حساب کاربری خود در توییتر منتشر کرده، نوشت: «گزارش های بسیاری از تظاهرات مسالمت آمیز شهروندان ایران که از فساد رژیم و به هدر دادن ثروت کشور برای حمایت مالی از تروریسم در خارج از کشور به ستوه آمده اند، منتشر شده است.»
رییس جمهوری آمریکا تاکید کرده است که حکومت ایران می بایست به حقوق مردم از جمله حق بیان و ابراز عقایدشان احترام بگذارد. جهان نظاره گر است.
روز گذشته (جمعه) شهرهای کرمانشاه٬ قم٬ اهواز٬ همدان٬ قزوین٬ ساری و قوچان امروز صحنه اعتراض مردم بود.
مردم در اعتراض به وضعیت معیشتی در قالب تجمع‌های موسوم به «نه به گرانی» به خیابان‌ها آمدند تا اعتراض خود را گوش مسئولان کشور برسانند.
پنجشنبه نیز در شهرهای کاشمر، گناوه، نیشابور، بیرجند و مشهد تجمعات مشابهی صورت گرفته بود.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/946949708915924994

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن بازداشت معترضان خواستار حمایت همه کشورهای جهان از مطالبات مردم ایران برای حقوق اساسی خود و پایان دادن به فساد شد.
در این بیانیه آمده است: «ما گزارش‌های تظاهرات مسالمت آمیز متعدد شهروندان ایرانی در شهرهای مختلف کشور را دنبال می کنیم. رهبران ایران یک کشور ثروتمند را با تاریخ و فرهنگ غنی را به کشوری سرکش با اقتصاد خراب تبدیل کردند که خشونت، خونریزی و آشوب، در صدر صادرات آن است. همانطور که پرزیدنت ترامپ تاکید کرده، قربانیان اصلی خود مردم ایران هستند.»
تعدادی از اعضای کنگره آمریکا نیز خواستار حمایت از اعتراضات مردم ایران شده اند.
تام کاتن سناتور جمهوریخواه مخالف برجام نخستین مقام آمریکایی بود که درباره اعتراضات در ایران اظهار نظر کرده است. او با صدور بیانیه ای در روز پنجشنبه خواستار حمایت آمریکا از معترضان در ایران شده است.
پل رایان، رییس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «این مهم است که ما از اعتراضات مسالمت‌آمیز در ایران حمایت کنیم.»
همچنین اورین هتچ، سناتور جمهوریخواه از ایالت یوتا در حساب کاربری خود در توییتر نوشت، من در کنار مردم ایران وخواسته‌هایشان برای شفافیت و آزادی ایستاده‌ام و از همکارانم در کنگره آمریکا می‌خواهم با من همراه شوند.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »