????زنده| رییس دادگاه انقلاب تهران: از روز سوم اعتراضات، جرم و مجازات سنگین است

رییس دادگاه انقلاب تهران: از روز سوم اعتراضات، جرم و مجازات سنگین است

موسی غضنفرآبادی٬ رییس دادگاه انقلاب گفت: «هر روزی که از اغتشاشات بگذرد و افراد دستگیر شوند، جرم و مجازات‌شان بیشتر می‌شود و ما اینها را دیگر معترضین نسبت به حقوق‌شان نمی‌دانیم بلکه این افراد کسانی هستند که می‌خواهند به اصل نظام ضربه بزنند.»

به گفته او کسانی که از روزهای سوم به بعد اغتشاشات دستگیر شوند، جرم و مجازات‌شان سنگین خواهد بود زیرا با توجه به اعلام وزارت کشور مبنی بر غیرقانونی بودن این تجمعات، عالماً و عامداً و با علم و آگاهی اقدام به تجمع، اغتشاش و حرمت‌شکنی کرده‌اند.

غضنفرآبادی درباره عناوین اتهامی افراد دستگیر شده نیز توضیح داد که عنوان اتهامی برخی افراد دستگیر شده ممکن است محاربه و برخی نیز اقدام علیه امنیت ملی، تخریب اموال عمومی، تخریب اموال اشخاص، ضرب و شتم و غیره باشد.

 

بازداشت جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران

به گزارش کمپین حقوق بشر در ایران تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف ایران در طی روزهای اخیر بازداشت شدند.

کسری نوری دانشجوی حقوق بشر دانشگاه تهران، فائزه عبدی‌پور دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی تهران، محمد شریفی مقدم، دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف روز نهم دی ماه بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند. همچنین لیلا حسین‌زاده، دانشجوی علوم اجتماعی دانشگاه تهران نیز در روز یازدهم دی ماه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.



آتش زدن پاسگاه نیروی انتظامی شهر قهدریجان

رجا نیوز از کشته شدن ۵ نفر در قهدریجان خبر داد، قهدریجان بخشی از فلاورجان اصفهان است.

 


باشگاه خبرنگاران جوان: یک مامور پلیس در تیراندازی در نجف‌آباد کشته شد

باشگاه خبرنگاران جوان از کشته شدن  یک مامور پلیس در تیراندازی در نجف‌آباد خبر داد.

این سایت خبری وابسته به صدا و شیمای جمهوری اسلامی نوشت:« هم‌زمان با ناآرامی‌ها و اعتراضات در شهر نجف‌آباد “یک اخلال‌گر” با اسلحه شکاری به سمت ماموران نیروی انتظامی شلیک کرده که در نتیجه آن سه نفر زخمی و یک نفر کشته شده است.»



روحانی: ۲۰۰ هزار میلیارد از ۳۶۰ هزار میلیارد تومان بودجه در اختیار دولت نیست


اردبیل: حسین حسین شعارشه، تجاوز افتخارشه


 قزوین: تیراندازی به سوی مردم



تهران: درگیری در کارگر شمالی

 


سنندج: بالا گرفتن درگیری میان مردم معترض و نیروهای نظامی


روسیه: ناآرامی‌ها در ایران یک مسئله داخلی است

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرده است که ناآرامی‌های ایران «یک مسئله داخلی» است.

وزارت خارجه روسیه گفت: «این مسئله داخلی ایران است. ما امیدواریم که این وضعیت با سناریوی خونریزی و خشونت پیش نرود… مداخله بی‌ثبات‌کننده خارجی قابل قبول نیست.»/بی‌بی‌سی فارسی


دونالد ترامپ: ایرانیان گرسنه نان و آزادی هستند

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/947810806430826496




علی لاریجانی: هیچ یک از افراد کابینه‌های بعد از انقلاب دزد یا فاسد نبوده‌اند


دفاع معاون سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها از بودجه ۱۴۲ میلیاردی این نهاد


شبکه خبر تلویزیون ایران: «حدود ۱۰ نفر» در اعتراض‌های شب گذشته در ایران کشته شدند

شبکه خبر تلویزیون ایران از کشته شدن «حدود ۱۰ نفر» در جریان اعتراض‌های روز یکشنبه در شهرهای مختلف ایران خبر داد.

بنا بر خبر این شبکه «آشوبگران که بعضی از آنها مسلح بودند، سعی کردند پایگاه‌های نظامی و انتظامی را اشغال کنند که با مقابله جدی مأموران نظم و امنیت روبرو شدند.»

نماینده ایذه در مجلس ایران کشته شدن دست کم دو نفر در جریان اعتراضات یکشنبه شب در این شهر استان خوزستان را تأیید کرده است.

در دورود نیز خبر کشته شدن حداقل ۲ نفر در شب گذشته تایید شده است.

ماشاءالله نعمتی، فرماندار شهر دورود در استان لرستان  گفته است: «هنوز آمار دقیقی از افرادی که کشته یا زخمی شده‌اند، نداریم اما یکی از ماشین‌های آتش‌نشانی که برای خاموش کردن حریق در بانک ملی رفته بود، زمان برگشت به آشیانه توسط اغتشاش‌گران به زور گرفته می‌شود و روی پل وحدت آن را رها می‌کنند. یک فرد میانسال و یک پسر ۱۲ تا ۱۵ ساله زیر این خودرو کشته می‌شوند.»

همچنین بر اساس اخبار رسیده در  طی چهار روز گذشته  ۶ نفر در تویسرکان٬ سه نفر شاهین شهر٬ ۴ نفر دورود و دو نفر در ایذه کشته شده‌اند.

 


روحانی: مردم فقط نان نمی‌خواهند باید فضا را بازتر کنیم

حسن روحانی، رییس جمهوری ایران گفت: ملت ما یک اقلیت و گروه کوچک را که بیایند کاری انجام دهند، شعار خلاف قانون و خواست مردم بدهند و به مقدسات و ارزش‌های انقلاب توهین کرده و تخریب اموال عمومی بکنند ، به خوبی جمع می‌کند.

روحانی که  امروز ۱۱ دی در جلسه‌ با روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس سخن می‌گفت، تاکید کرد: مردم تنها به خاطر مشکلات اقتصادی به خیابان نیامده اند و فقط پول و نان و آب نمی‌خواهند، یکی از خواسته‌های مردم این است که فضا را بازتر کنیم.
رییس جمهوری ایران در ادامه با وجود تاکید بر اینکه «نمی‌خواهم وارد بحث در این باره بشوم که ریشه این حوادث که ایجاد شد، از کجا شروع شد و چه بود؟» افزود: موفقیت ما در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی برای آنها غیرقابل تحمل بود. شما می‌خواهید آنها انتقام نگیرند؟ شما می‌خواهید یک عده افراد را تحریک نکنند؟
او در ادامه تشریح کرد که دولت برای اینکه این مسایل را حل کند، تاکنون ۱۱ هزار میلیارد تومان، پول گذاشته، این بار سنگینی بر دوش دولت است. ما این کار را کردیم. به عهده ما نیست./ایسنا


تحلیل‌ها و گزارش‌های اختصاصی زیتون  در خصوص اعتراضات اخیر:

یادداشت

گزارش

 


آملی لاریجانی: با اغتشاش‌گران برخورد کنید


 وزیر ارتباطات: قطع شبکه‌های اجتماعی دایمی نیست


بهزاد نبوی:حکومت خوددارانه رفتار کند

بهزاد نبوی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت و گو با جامعه فردا گفت: حکومت خوددارانه رفتار کند. جناح های سیاسی انگشت اتهام به سوی یکدیگر نگیرند و برای حل بحران به گفت و گو بنشینند.


۶۰ نفر در کاشان بازداشت شدند

 



وزارت کشور: رویکرد ما ایجاد محدودیت برای تجمع‌های قانونی نیست

مدیرکل سیاسی وزارت کشور اعلام کرد: رویکرد وزارت کشور ایجاد محدودیت برای تجمع‌های قانونی نیست .


معاون ارتباطات دفتر رییس‌جمهوری: امروز حسن روحانی درباره حوادث اخیر سخن می‌گوید


 مشاور رییس جمهوری برای جایگزینی اعتراضات خیابانی طرح ارائه کرد

نظرسنجی توییتری حسام الدین آشنا مشاور رییس جمهوری؛ طرحی برای جایگزینی اعتراضات خیابانی


تعداد کشته‌شدگان شهرستان دورود به ۴ نفر رسید


تایید کشته شدن  دو نفر در تجمعات شب گذشته ایذه خوزستان

نماینده ایذه در مجلس ضمن تایید کشته شدن دو نفر در تجمعات شب گذشته در ایذه گفت: مردم شهرستان ایذه اینکه تیراندازی در روز گذشته از جانب تجمع کنندگان بوده یا نیروی انتظامی، هنوز اطلاعی ندارم و این مساله در حال بررسی است.

بنابرگزارش خبرگزاری ایسنا، به گفته این نماینده، مانند برخی از شهرهای دیگر ایران در اعتراض به مشکلات اقتصادی دست به تجمع زدند که متاسفانه منجر به کشته شدن ۲ نفر و مجروح شدن تعدادی در این شهرستان شد.

با این وجود خبرهای غیررسمی از کشته شدن ۸ نفر در این درگیری‌ها خبر داد.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »