تعداد کشته‌شدگان در تجمع‌های اعتراضی به ۱۵ تن رسید

زیتون- ساعتی پیش شبکه خبر، وابسته به صدا و سیما٬‌ اعلام کرد که ۱۵ نفر در طی اعتراضات سراسری در ایران کشته شده‌اند.

بر اساس این خبر طی چهار روز گذشته  ۶ نفر در تویسرکان٬ سه نفر شاهین شهر٬ ۴ نفر دورود و ۲ نفر در ایذه کشته شده‌اند.

 

پیش از این، نمایندگان شهرهای رود و ایذه از کشته شدن ۶ نفر در این دوشهر خبرداده بودند.

روز گذشته حبیب‌الله خجسته پور٬معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان٬ خبر کشته شدن دو نفر در اعتراض شب گذشته شهرستان درود از توابع این استان را تایید کرد.

حبیب‌الله خجسته پور٬ به خبرگزاری مهر گفته بود: «در تجمع غیرقانونی» که غروب شنبه در شهر دورود صورت گرفت «تعدادی از افراد که با فراخوان گروه‌های معاند داخل خیابان آمده بودند منجر به درگیری شد اظهار داشت: در این درگیری متأسفانه دو نفر از همشهریان عزیز دورود کشته شدند.»

او همچنین مدعی شده بود که در این «درگیری‌ها» «ردپای گروه‌های تکفیری، معاند با نظام و سرویس‌های بیگانه کاملاً قابل‌مشاهده است.» معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان همچنین ظرف کمتر از ۱۲ ساعت پس از حادثه کشته شدن دو شهروند اعلام کرد که «در بررسی‌های به‌عمل‌آمده رد پای سرویس‌های خارجی کاملاً نمایان شده است.»

به گفته معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان «در این درگیری که دو نفر کشته‌شده هیچ تیری از ناحیه نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی ما به سمت مردم شلیک نشده است.»

صبح امروز نیز هدایت‌الله خادمی٬ نماینده ایذه در مجلس از کشته شدن ۲ نفر در این شهرستان خبر داد.

هدایت الله خادمی در گفت‌وگو با ایلنا ضمن تایید خبر کشته شدن دو نفر توضیح داد که مردم شهرستان ایذه نیز مانند برخی از شهرهای دیگر ایران در اعتراض به مشکلات اقتصادی دست به تجمع زدند که متاسفانه منجر به کشته شدن ۲ نفر و مجروح شدن تعدادی در این شهرستان شد.

نماینده ایذه ادامه داد اینکه تیراندازی در روز گذشته از جانب تجمع کنندگان بوده یا نیروی انتظامی، هنوز اطلاعی ندارم و این مساله در حال بررسی است.

خادمی افزود: «مردم این شهرستان در ادامه اعتراضات خود شیشه تعدادی از بانک‌های این شهرستان را شکسته و تجمع را تا نیمه‌های شب ادامه دادند به طوری که منجر به اختلال در امنیت سایر شهروندان شد از این رو نیروی انتظامی برای برقراری نظم و آرامش وارد عمل شد.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »