تنش در بازار ارز و طلا پس از اعتراضات سراسری در ایران

زیتون– اعتراضات سراسری در کشور طی روزهای گذشته بر روی اقتصاد بازار نیز تاثیر گذاشته است. در این میان طلا یکی از بخش‌هایی است که در این روزها از نوسان قیمت بیشتری برخوردار بوده است.

در ادامه روند افزایش نرخ ارز در روزهای گذشته، روز چهارشنبه هر دلار آمریکا در تهران بیش از ۴۴۲۰ تومان خرید و فروش شد.

بهای دیگر ارزها نیز همچنان به روند صعودی روزهای گذشته ادامه داد و از جمله قیمت هر یورو به حدود ۵۶۰۰ تومان رسید. از سوی دیگر بخش عمده صرافان کشور از فروش ارز خودداری کردند تا قیمت آن به صورت هیجانی افزایش یابد.

از سوی دیگر روند سقوط شاخص کل بورس تهران که از هفته گذشته آغاز شده همچنان ادامه دارد ظهر چهارشنبه این شاخص ۳۱۱ واحد کاهش یافت.

یحیی آل‌اسحاق٬ رییس اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عراق٬ در این رابطه توضیح داد که رشد اقتصادی و امنیت با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند.

احمد وفادار، عضو هیات امنای صنف طلا و جواهر ایران  هم در این رابطه به ایلنا گفت که اعتراضات اخیر باعث شد تا «برخی از مردم اقدام به خروج سپرده‌های خود از بانک‌ها و خرید دلار و سکه کنند»٬ ضمن آن که در آمریکا و اروپا نیز نرخ برابری دلار با بقیه ارزها تفاوت زیادی پیدا کرده است و قیمت دلار در برابر سایر ارزها افزایش داشته است.

وفادار همچنین پیش‌بینی کرد که رشد قیت‌ها با توجه وضعیت موجود ادامه‌دار باشد مگر اینکه این اعتراضات خیابانی کم شود و بازار سمت ثبات حرکت کند.

محمد محمد‌ولی٬ رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر٬ نیز در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد: «شاید بتوان گفت این اتفاق‌ها به طور غیرمستقیم بازار طلا را تحت تاثیر قرار داده است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »