???? زنده| مدیرکل زندان‌های استان تهران: سینا قنبری در توالت زندان خودکشی کرده‌ است


مدیرکل زندان‌های استان تهران: سینا قنبری در توالت زندان خودکشی کرده‌ است


بی بی سی فارسی: ۴۰۰ زن در ایذه بازداشت شده‌اند

به گزارش سایت  بی‌بی‌سی فارسی، شاهدان عینی درباره آخرین وضعیت بازداشت شدگان در خوزستان چنین گفتند: « آمار بازداشتی‌ها بالا است. اطلاع دقیقی از وضعیت آنها در دست نیست. در ایذه فقط ۴۰۰ زن بازداشت شده‌اند. ماموران در برخی موارد کل خانواده یک نفر را بازداشت کرده‌اند.»

به گفته این شاهدان «تعدادی از این بازداشت شدگان ایذه در کمپ‌های ترک اعتیاد نگهداری شده‌اند. یکی از این بازداشت شدگان که در کمپ ترک اعتیاد نگهداری می‌شده در آخرین تماسی که با خانواده خود داشته گفته چهار روز است که غیر از آب به آنها هیچ چیزی داده نشده است.»

شاهدان عینی همچنین عنوان کردند که بازداشتی‌‎های اعتراضات اخیر از «ایذه، مسجد سلیمان، شادگان، شوشتر و روستاهای کوچک همه به اهواز منتقل شده‌اند و خانواده‌ها به شدت نگران وضعیت بازداشتی‌ها هستند.»

همچنین گفته می‌شود که ماموران امنیتی در هنگام تحویل جنازه کشته‌شدگان اعتراضات اخیر در مسجد سلیمان و ایذه از خانواده‌ها مبالغی دریافت کرده‌اند تاکید شده که نباید مراسمی برگزار شود.

براساس همین گزارش اطلاع دقیقی از وضعیت بازداشت شدگان در مسجد سلیمان نیز در دست نیست. وضعیت شهر به گفته شاهدان عینی « امنیتی است و از ساعت ۱۲ شب اجازه ورود و خروج به این شهر داده نمی‌شود.»


خانواده‌های بازداشت‌شدگان مقابل زندان اوین چادر زدند


پرونده مرگ هاشمی رفسنجانی مجددا به جریان افتاد

یاسر هاشمی، فرزند آیت الله اکبر هاشمی گفت: «پرونده درگذشت هاشمی مجدد در شورای عالی امنیت ملی باز شده است.»

احسن روحانی خواستار بازگشت این پرونده به شورای عالی امنیت ملی شده است.

هاشمی افزود: « بعید می‌دانم که رئیس‌جمهوری به بند خاصی از گزارش ایراد گرفته باشد، مطابق شنیده‌هایم کل محتوای گزارش را قبول نکرده است؛ شاید به این دلیل که احساس می‌کند لازم است بررسی‌های بیشتری انجام شود.»

به گفته پسر اکبر هاشمی رفسنجانی « قرار بود محسن[هاشمی] به شورای عالی امنیت ملی برود و پرونده را مطالعه کند که احتمالا در همین هفته‌ها این اتفاق خواهد افتاد.»./ پانا


حسن روحانی: معصوم نداریم  همه مسوولان قابل نقدند

حسن روحانی، امروز در دیدار وزیر و معاونان وزارت امور اقتصاد گفت: معصوم نداریم و همه مسوولان قابل نقدند. برای حل مشکلات به جای نفی، افراد و وضع موجود باید نقد شود. اینکه خواسته مردم فقط به اقتصاد محدود شود، آدرس غلط و توهین به مردم است. مردم مطالبات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دارند.

رییس جمهوری ایران تاکید کرد: ریشه مشکلات، فاصله مسوولان با نسل جوان است. نمی‌توان سبک زندگی خود را به نسل‌های آینده تحمیل کرد. مردم فقط می‌گویند ما را ببینید، به حرفمان گوش کنید و به خواست ما عمل کنید./ایران


محمود صادقی: از وقوع کهریزک دوم جلوگیری کنید

 


 تغییر نام وزارت آموزش و پرورش


سخنگوی وزارت کشور: اکثر بازداشتی‌ها دیپلم دارند

سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور گفت: با دستور شورای امنیت کشور، افرادی که با انگیزه امنیتی در تجمعات حضور نیافته‌اند، شناسایی و آزاد شده‌اند.
به گفته او تعداد افراد بازداشت شده دانشجو یا تحصیلکرده بسیار کم است، تعداد افرادی که دیپلم دارند
بیشتر است.


معصومه ابتکار: رییس جمهور خواهان آزادی دانشجویان بازداشت شده است


مرگ یکی از بازداشت‌شدگان ناآرامی‌های اخیر در اوین

به دنبال انتشار  خبر مرگ یکی از بازداشت‌ شدگان اعتراض‌های اخیر در تهران، نماینده اصلاح‌طلب مجلس، طیبه سیاوشی در گفتگو با ایلنا از پیگیری خبر فوت این فرد در زندان اوین خبر داد و گفت که بنابر اعلام  وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی  سینا قنبری جوان ۲۲ ساله دیپلمه‌ای بود که توسط نیروی انتظامی بازداشت و تحویل دستگاه قضایی شده‌ و «در زندان خودکشی کرده است.»

شب گذشته کمیته پیگیری بازداشت‌های دی ماه ۹۶ از درگذشت یکی از بازداشت‌شدگان در زندان اوین خبر داد. سینا قنبری، جوان ۲۳ ساله تهرانی که چند روزی بود دربند قرنطینه زندان اوین در بازداشت بسر می‌برد بدلایلی نامعلوم جان سپرده است. مهدی محمودیان روزنامه‌نگار این خبر را به نقل از تعدادی از آزادشدگان روز گذشته در صفحه توئیتر خود منتشر کرد.


دعوت اتحادیه اروپا از ظریف  برای گفتگو درباره اعتراض‌ها

به گزارش خبرگزاری فرانسه زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان به تلویزیون «زی دی اف» آلمان گفت: «ما و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا (فدریکا موگرینی) توافق کرده ایم تا از وزیر خارجه ایران دعوت کنیم، که در صورت امکان هفته آینده خواهد بود.»

به گزارش بی‌بی ‌سی فارسی گابریل گفت: «ما به سرعت تاکید کردیم که از آزادی تظاهرات حمایت می کنیم و دولت باید از این (حق اعتراض) حمایت کند.»

از سوی دیگر بنابه این گزارش گابریلتاکید کرد که آلمان و فرانسه «علیه تلاش ها برای ابزارسازی از مناقشه داخلی ایران هشدار داده اند.»

از روز هفتم دی ماه  در ایران اعتراض‌های گسترده ای در مشهد شروع شد و به در رزوهای بعد ده ها شهر ایران سرایت کرد. این ناآرامی ها ۲۵ کشته بر جای گذاشت.



نماینده مجلس: ائمه جمعه در شکل‌گیری اتفاقات بی‌تاثیر نبوده‌اند

جلال میرزایی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: «آقای علوی توضیح داد که بر اساس بررسی‌های وزارت اطلاعات مشخص شده که نا آرامی‌ها از مشهد و به واسطه اقدامات یک جریان سیاسی داخلی آغاز شد. این اعتراض‌ها خیلی سریع و ظرف چند ساعت از دست و مدیریت این جریان خارج شده است.»

این نماینده عضو فراکسیون امید که  توضیحاتی درباره سخنان وزرای اطلاعات و کشور در جلسه غیر علنی مجلس و مسایل مطرح شده ارائه می‌کرد، افزود: در این جلسه همچنین اشاره شد که ائمه جمعه با تاکید چند ساله بر نارضایتی‌ها و کمبودهای کشور در شکل‌گیری این اتفاقات بی‌تاثیر نبوده‌اند و سخنان آنها به همراه تبلیغات برخی تریبون‌های دیگر باعث شدت یافتن احساس محرومیت در مردم شده‌ است.»/ایران آنلاین


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »