???? زنده| صادق لاریجانی دستور توقف اعدام محکومان مواد مخدر را صادر کرد


اعلام خودکشی یک متهم بازداشتی دیگر در اراک

رییس کل دادگستری استان مرکزی اعلام کرد: یکی از متهمان بازداشتی‌ در کلانتری ۱۲ اراک در بازداشتگاه اقدام به خودکشی کرده است.
او تاکید کرد که این فرد به دلیل فروش و حمل مواد مخدر دستگیر شده است و ارتباطی با ناآرامی‌های اخیر ندارد.

 

همچنین پیشتر عباس قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب استان مرکزی با تائید خبر مرگ یکی از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر در این استان گفت: « این فرد چندین سابقه کیفری و حمل مواد مخدر داشته است.»

دادستان عمومی و انقلاب استان مرکزی ادامه داد: «آثار خودزنی بر روی جسد این فرد محرز است؛ از طرفی فیلمی از لحظه خودکشی وی نیز موجود می باشد، بنابراین با توجه به شواهد و قرائن موجود مرگ این فرد بر اثر خودکشی در کلانتری تایید شده است.»

همچنین اعلام شده است که این متهم با استفاده از لباس خود اقدام به خودکشی کرده است و فیلم آن موجود است و متعاقبا علت اصلی مرگ توسط پزشکی قانونی اعلام می‌شود.

پیشتر فعالان حقوق بشری از مرگ یکی از معترضان بازداشت شده در اراک به نام وحید حیدری در بازداشتگاهی در اراک خبر داده بودند.

کمپین حقوق بشر به نقل از خانواده حیدری اعلام کرد که وی سابقه کیفری نداشته است.


صادق لاریجانی دستور به توقف اعدام محکومان مواد مخدر داد

بخشنامه توقف اعدام محکومان مواد مخدر و تخفیف به برخی محکومان حبس ابد به تمامی مراجع قضایی کشور ابلاغ شد.

صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران مطابق قانون جدید مبارزه با مواد مخدر در این کشور، دستور داده که اجرای حکم اعدام محکومان جرایم مواد مخدر متوقف و به پرونده آنها مجددا رسیدگی شود.

بخشنامه رئیس قوه قضائیه ایران، دستورالعمل اجرایی الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر است که به تمام مراجع قضایی کشور ابلاغ شده و دادستان کل کشور مسئول نظارت بر اجرای آن شده است.

مجلس ایران پاییز امسال یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب سال ۱۳۶۷ مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد.

در بخشی از این بخشنامه که به توقف اعدام محکومان مواد مخدر تاکید شده، آمده است:

قضات اجرای احکام کیفری مکلفند در اسرع وقت تمامی پرونده های مشمول بند (ب) ماده (۱۰) قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ را با اولویت محکومان به اعدام، ضمن توقف اجرا، مورد بررسی قرار دهند و چنانچه اجرای ماده واحده موجب تخفیف مجازات محکومان میگردد، مراتب را طی شرحی به همراه پرونده به شعبه دادگاه انقلاب صادر کننده حکم قطعی یا جانشین آن ارسال نمایند. در صورتیکه محکوم علیه رأساً تقاضای تخفیف نماید، قاضی اجرای احکام نیز مکلف است درخواست وی را به همراه پرونده به دادگاه ارسال کند./خبرآنلاین


شامگاه ۱۹ دی، تجمع خانواده‌های زندانیان مقابل اوین

 


 یک سیاستمدار آلمانی از هاشمی شاهرودی شکایت کرد

یک عضو حزب سبز آلمان گفت:« ما نباید مقصد گردشگری درمانی ناقضان حقوق بشر باشیم، در عوض آنها باید پاسخگو شناخته شوند.»

روزنامه اسرائیلی «جروسلم پست» به نقل از ولکر بک یک سیاستمدار حزب سبز آلمان گزارش داده است که او شکایتی را علیه آیت الله محمود هاشمی شاهرودی رئیس سابق قوه قضاییه تسلیم دادگاه کرده است.

هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس پیشین قوه قضاییه ایران، برای درمان به هانوفر آلمان سفر کرده و در کلینیک جراحی اعصاب هانوفر بستری است. حضور او در آلمان اعتراضاتی را در شهر هانوفر به دنبال داشته و ایرانیان ساکن این شهر خواهان محاکمه وی شدند./بی‌بی‌سی فارسی


آیت‌الله خامنه‌ای درباره اعتراض‌های اخیر: خود بنده هم مسئولم

آیت‌الله خامنه‌ای، امروز در دیداری با مردم قم گفت: «باید بین مطالبات صادقانه و به‌حق مردم و حرکات وحشیانه و تخریب‌گرانه‌ی یک گروه  تفکیک کرد.»

او تاکید کرد که مطالبات مردم را «همه‌ی ماها، من نمی‌گویم باید «دنبال بکنند»، خود بنده هم مسئولم، همه‌مان «باید دنبال کنیم».»

به عقیده رهبر جمهوری اسلامی اینکه «فلان انسانی از یک حقی محروم بماند و اعتراض بکند یا این اعتراض‌کننده‌ها -حالا صد نفر، پانصد نفر- بیایند یک جایی جمع بشوند و حرف خودشان را بزنند، این یک مطلب است، و اینکه یک عده‌ای از این تجمع، از این انگیزه سوءاستفاده کنند، بیایند به قرآن دشنام بدهند، به اسلام دشنام بدهند به پرچم اهانت کنند، مسجد را بسوزانند، تخریب کنند، آتش بزنند یک حرف دیگر است. این‌ها را با هم نباید مخلوط کرد.»

آیت‌الله خامنه‌ای  در ادامه تاکید کرد «یک مثلثی در این قضایا فعال بوده است.» و افزود: « نقشه، مربوط به آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها است. چند ماه هم هست که دارند نقشه می‌کشند. اینکه بیاییم در شهرهای کوچک، از شهرهای کوچک شروع کنیم به طرف مرکز بیاییم. پول برای یکی از این دولت‌های خرپول اطراف خلیج فارس است. خب این کارها خرج دارد باید پول بدهند. آمریکایی‌ها که حاضر نیستند پول خرج کنند تا وقتی این‌ها هستند. ضلع سوم پادویی‌اش است، پادویی‌اش هم مربوط به سازمان منافقین بود. سازمان آدمکش منافقین.»/ایسنا


روابط عمومی نیروی هوافضای سپاه: دود دیده شده امروز در تهران ناشی از تمرین سپاه بود

 


محمود صادقی: آمار کل بازداشتی‌های اعتراضات اخیر حدود ۳ هزار و ۷۰۰ نفر است

محمود صادقی، نماینده مجلس درباره آخرین آمار بازداشت شدگان گفت: «آمار کل بازداشتی‌های اخیر حدود ۳ هزار و ۷۰۰ نفر در سراسر کشور است و با توجه به اینکه بازداشت این افراد توسط نهادهای مختلف انتظامی و امنیتی بوده است نمی‌توان آمار دقیق دانشجویان را اعلام کرد.»

صادقی اضافه کرد: «مشخصات برخی از افرادی که مشخص نیست چه نهادی آن‌ها را دستگیر کرده است در قالب لیستی به وزارت خانه های اطلاعات، کشور و علوم ارائه شده است تا مشخص شود این افراد را کدامیک از نهادهای امنیتی یا انتظامی دستگیر کرده‌اند و خانواده‌ آنان از بلاتکلیفی خارج شوند.»


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »