وزارت اطلاعات اعلام کرد: دستگیری عده دیگری از شرکت کنندگان در اعتراضات سراسری

زیتون– وزارت اطلاعات با صدور بیانیه ای از شناسایی و دستگیری عده دیگری در رابطه با تظاهرات اعتراضی دو هفته اخیر خبر داد. در این بیانیه گفته شده است که در سردشت، ورامین ، ایذه و استان فارس عده ای که به گفته وزارت اطلاعات عوامل آشوب و اغتشاش بودند همراه با مقادیری اسلحه ، مواد منفجره و چاشنی انفجاری دستگیر شده اند.

در بخش دیگری از بیانیه دستگیری افرادی که در فضای مجازی فعال بودند و آنهایی که تصاویر حرکتهای اعتراضی را منتشر می کردند، تایید شده است.

تجمع‌ها و تظاهرات از پنجم دی ماه در شهر مشهد آغاز شد که شرکت‌کنندگان در آن ضمن اعتراض به گرانی و مشکلات اقتصادی، شعارهایی علیه رهبر و رییس جمهوری سر داده‌اند.
دامنه این اعتراضات به سرعت بالاگرفت و به شهرهای مختلف ایران سرایت کرد.
در طی روزهای اعتراض٬‌ بر اساس اخبار صدا و سیما حداقل ۲۱ تن کشته شدند. محمود صادقی٬ نماینده مجلس نیز تعداد بازداشت شدگان را حداقل ۳۷۰۰ نفر ذکر کرده است.

مسئولین جمهوری اسلامی تظاهرات اعتراضی در ایران را که به بیش از صد شهر کشیده شد دسیسه کشورهای خارجی بویژه آمریکا ، اسرائیل ، بریتانیا و عربستان نسبت می دهند.

در پی این اعتراضات دسترسی کاربران ایرانی به شبکه اجتماعی اینستاگرام به صورت موقت و به تلگرام تا کنون قطع شد.

امروز محمد باقری٬ رییس ستاد کل نیروهای مسلح٬ گفت: «موارد کشته‌هایی که در اغتشاشات اخیر اتفاق افتاده عمدتاً مشکوک است چراکه تیراندازی‌های صورت‌گرفته از پشت سر و یا مناطق نامشخص اجرا شده که در دست بررسی است.»

باقری همچنین از نیروی انتظامی، بسیج، سپاه، دستگاه‌های امنیتی، وزارت اطلاعات و وزارت کشور قدردانی کرد چرا که به گفته او «در شورش‌های هفته گذشته حتی یک مورد سراغ نداشتیم که از نیروهای انتظامی، سپاه یا بسیج با اسلحه به خیابان آمده باشند؛ چراکه طبق دستورالعمل‌های ستاد کل نیروهای مسلح، این موضوع ممنوع است و هیچ‌کس با اسلحه به خیابان نمی‌آید.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »