انتشار ادعاهای جدید از دلیل و نحوه‌ی مرگ سارو قهرمانی

زیتون– محمدابراهیم زارعی٬‌ فرماندار سنندج امروز خبر داد سارو قهرمانی که پیکر او روز پیش تحویل خانواده‌اش شد، «وابسته به گروهک‌های تروریستی» بوده و در درگیری مسلحانه کشته شده است.

فرماندار سنندج، به ایرنا گفت که «خبر مرگ این فرد در نا‌آرامی‌ها واقعیت ندارد چون در ناآرامی‌های اخیر شهر سنندج با کمک و همکاری خوب مردم به هیچ فردی آسیبی نرسید.»

در گفته‌های فرماندار سنندج همچنین به سابقه محکومیت «پنج ساله» این جوان به دلیل همکاری با «گروهک‌های تروریستی» اشاره شده و گفته شده او پس از دو سال «مشمول رأفت اسلامی» و آزاد شده است.

او روز یکشنبه ۲۴ دی ماه مدعی شد که سارو قهرمانی «روز چهارم دی در یکی از پارکینگ‌های شهر سنندج اقدام به تهدید مسلحانه یکی از شهروندان می‌کند و دقایقی بعد از محل متواری می‌شود… این فرد وقتی به همراه یکی از مرتبطین خود تحت تعقیب مأموران قرار داشت بدون توجه به فرمان ایست مأموران از محل گریخته و سپس به سمت مأموران تیراندازی کردند که در درگیری کشته شدند».

مشابه این اظهارات را خبرگزاری مهر نیز از قول «پدر سارو قهرمانی» منتشر کرده و مدعی شده که سارو از جمله با گروه کومله در ارتباط بوده است.

بهاره رهنما٬‌ که روز گذشته طی چند توییت نسبت به مرگ این جوان اعتراض کرده بود٬ در همین رابطه نوشت: «از فرمانداری سنندج باهام تماس گرفتند و‌گفتند اقای قهرمانی بخاطر همکاری با یک گروهک تروریستی کشته شده ،شما اطلاعاتتون غلطه ، جوان های مردم تحریک میشن و ممکنه درگیری ایجاد بشه و چند تا جوون دیگه هم اسیب ببیند ، ازشون خواستم برای روشن شدن اذهان عمومی مدارکش رو رسما اعلام کنند.»

کمیته پیگیری بازداشت‌های۹۶ شب گذشته خبر داده بود که پیکر یکی از کشته شدگان اعتراضات سراسری امروز به خانواده‌اش تحویل داده شد.
به گزارش این کمیته پیکر سارو قهرمانی٬ شهروند بازداشت شده سنندجی بعد از ۱۱ روز، توسط نیروهای امنیتی به پدر و مادر وی تحویل شد.

به گزارش این کمیته پدر و مادر او توسط آمبولانس حامل پیکر سارو قهرمانی به بهشت محمدیه سنندج اعزام شدند. پیکر سارو قهرمانی بدون حضور دیگر اعضای خانواده به خاک سپرده شده است.

در حالی که اطلاعات جدید در مورد این جوان حاکی از آن است که سارو قهرمانی به همراه یک‌نفر دیگر در تعقیب و گریز با یک ماشین پراید در نزدیکی ترمینال سنندج-تهران کشته شد.

دو تن از فعالان رسانه‌ای هم در این مورد توییتر و فیس‌بوک خود نوشتند: ۱۳ دی‌ماه ۹۶، یک شاهد عینی به من خبر داد دو نفر در تعقیب و گریز یک خودرو پراید در نزدیکی ترمینال سنندج-تهران کشته شده‌اند. به‌نظر می‌رسد یکی از آن‌ها بوده است. اسم نفر دیگر هم احتمالا است.

 

 

اما در مقابل یکی از نزدیکان سارو قهرمانی در گفت‌وگو با رادیو فردا این ادعا را تکذیب کرده و پرسیده که «اگر سارو در درگیری مسلحانه کشته شده چرا هیچ اثری از آثار گلوله روی بدنش وجود نداشته؟ چرا اجازه نمی‌دهند پزشکی قانونی علت مرگ را مشخص کند؟»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »