اظهار رضایت محمدرضا عارف از «روند پیگیری» حصر

زیتون– محمدرضا عارف٬ رییس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان٬ از «روند پیگیری حصر» اظهار رضایت کرد.

چرا که به گفته او  «محدودیت‌ محصوران نسبت به ۶ ماه قبل خیلی کمتر شده است.»

رفع حصر از مهمترین مطالبات مردم در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و دوازدهم و مجلس دهم بود. مطالبه‌ای که تا امروز پاسخی مناسب نگرفته است.

رییس فراکسیون امید مجلس همچنین خواست تا «باید کمک کنیم این بدون اینکه سیاسی شود ادامه یابد چرا که احساس می‌کنیم که به سمت حل موضوع پیش می‌رویم.»

او که در دیدار با انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان٬ سخن می‌‌گفت٬ ادامه داد: «ما این مساله را باید با نگاه امنیتی و به نفع نظام تمام کنیم و اینکه کی و چه زمانی تمام می شود مساله‌ای است که در حال حاضر شورای عالی امنیت ملی آن را مورد بررسی قرار می‌دهد و دبیرخانه این شورا فعال شده است.»

عارف همچنین پیشبینی کرد: «احساس می‌کنیم که به سمت حل موضوع می‌رویم.»

علی شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی، نهم آبان ماه در مورد میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی، با بیان اینکه آنها هر کسی را که اراده کنند می‌توانند ببینند، یادآور شده بود: «واژه حصر واژه درستی نیست این آقایان مدنظر شما در حصر نیستند.»

او در آن سخنرانی نه تنها محصور بودن شش ساله رهبران «جنبش سبز» را تکذیب کرد، که واقعیت محصور بودن زهرا رهنورد را نیز نادیده انگاشت.

مهدی کروبی، فاطمه کروبی، زهرا رهنورد و میرحسین موسوی از بهمن سال ۱۳۸۹ و در پی اعتراضات به نتیجه انتخابات سال ۱۳۸۸، در حصر خانگی قرار گرفتند. از این میان فاطمه کروبی پس از چند ماه رفع حصر شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »