????زنده| معاون رییس جمهوری آمریکا خطاب به مردم ایران: روزی که از حکومت کنونی رهایی یابید٬ دوستان شما خواهیم بود

حمله با چاقو به ۲ روحانی در قم

امروز فردی با چاقو به دو روحانی در قم حمله کرد.

مهدی کاهه٬ دادستان قم ساعتی پیش از شناسایی و دستگیری فرد ضارب خبر داد.

مهدی کاهه گفت: «بر اساس تحقیقات مقدماتی مشخص شده است که این فرد از اهالی و ساکنین استان قم نبوده و در زمان وقوع جرم به دلیل مصرف شیشه تعادل روحی و روانی نداشته است.»

کاهه افزود: «خوشبختانه دو شهروند مضروب که روحانی بوده‌اند بلافاصله پس از این اتفاق به بیمارستان منتقل شده و تحت درمان سرپایی قرار گرفتند.»

 

 

معاون رییس جمهوری آمریکا خطاب به مردم ایران: روزی که از حکومت کنونی رهایی یابید٬ ما دوستان شما خواهیم بود

مایک پنس٬ معاون رییس‌ جمهوری آمریکا، امروز (دوشنبه) در نشست ویژه مجلس اسرائیل گفت از این تریبون یک پیام برای مردم ایران دارد؛ روزی که شما از حکومت کنونی حاکم بر کشورتان رهایی یابید، ما دوستان شما خواهیم بود؛ آن روز خواهد رسید.

پنس، در این سخنرانی جمهوری اسلامی ایران «رژیم ظالم» و «سرکوبگر» ملت ایران و «بزرگ‌ترین تأمین‌کننده تروریسم»؛ «تروری که به اسرائیل نزدیک شده»، توصیف کرد.

معاون رییس‌ جمهوری آمریکا برجام، توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی را یک فاجعه نامید و گفت این توافق تنها زمان دستیابی ایران به بمب هسته‌ای را به تعویق انداخت و آمریکا دیگر آن را تأیید نخواهد کرد.

محقق داماد: سیاه‌ترین و دشوارترین خشونت، خشونت‌های ناشی از انگیزه‌های قدسی و دینی است

مصطفی محقق داماد، استاد دانشگاه شهید بهشیتی و حقوق دان، در هشتمین همایش سلامت روان و رسانه با موضوع خشونت که اول بهمن ماه در سازمان جوانان هلال احمر برگزار شد، تاکید کرد: سیاه‌ترین و دشوارترین خشونت، خشونت‌های ناشی از انگیزه‌های قدسی و دینی است؛ یعنی، به نام خدا، آدم‌کشی کردن و برده سازی کردن و سر بریدن و به نام خدا اسیر و ویران کردن. تمام جنگ‌های تاریخ ناشی از خشونت بوده است. هیچ خشونتی هم به تلخی خشونت مقدس نیست. ما نمونه‌های آن را در قرون وسطی دیده‌ایم که به نام خدا و دین چه کردند و متاسفانه هنوز هم ادامه دارد.

محقق داماد در ادامه گفت: «من به‌عنوان یک روحانی نسبتا سالخورده، از همه ملت ایران عذرخواهی می‌کنم. ما نتوانستیم اخلاق اسلامی را ارتقا ببخشیم و نسل امروز را مهربان و رحیم و بدون خشونت تربیت کنیم.»

نایب رییس مجلس در واکنش به انتشار ویدیویی از جلسه خبرگان رهبری: نباید چیز پنهانی داشته باشیم

علی مطهری٬ نایب رییس مجلس در واکنش به انتشار ویدیویی از جلسه خبرگان رهبری در سال ۶۸ گفت: «ما چیز پنهانی نباید داشته باشیم و نداریم. بحث هایی هم که در آن جا مطرح شده بحث های خوب و درستی بوده است و فکر نمی کنم که مشکلی برای کشور داشته باشد.»

به گفته نایب رییس مجلس انتشار این فیلم مسئله مهمی نبوده و اینکه مردم از مباحثات آن مجلس آگاه شوند امر مثبتی است.

این نماینده مجلس در خصوص اینکه آیا انتشار این فیلم پیامدی داشته یا خیر، گفت: انتشار این فیلم پیامدی ندارد و مطلب مهمی نیست. چون در بازنگری قانون اساسی آمد که رهبر نیازی نیست که مرجع باشد و صرف اینکه مجتهد باشد کافی است و امام(ره) هم همین موضوع را فرموده بودند لذا مشکلی نیست و مطرح شدن این بحث ها فکر نمی کنم که مشکلی ایجاد کند.

مطهری در پاسخ به اینکه آیا موافق انتشار ویدیوهای مربوط به دیگر جلسات مجلس خبرگان هستید؟ اظهارداشت: فکر نمی کنم که امر پنهانی باشد و اگر سایر فیلم ها هم منتشر شود به نظر نمی رسد که مشکلی برای کشور ایجاد کند. /اعتماد آنلاین

موافقت وزارت کشور با تشکیل «شورای گفت‌وگوی سیاسی»

بهرام سرمست دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و تشکل های سیاسی خبر داد که معاونت سیاسی و وزارت کشور بنا دارد که این جلسات را در قالب “شورای گفت‌وگوی سیاسی” برای هم اندیشی با احزاب درباره مسائل سیاسی کشور ادامه دهد.

سرمست بیان کرد: تشکیل این جلسات، مورد موافقت مقام عالی وزارت کشور قرار گرفته و رحمانی فضلی تاکید کرده که این جلسات به طور مستمر ادامه داشته باشد.

وی درباره آخرین وضعیت شکل‌گیری شورای گفت‌وگوی سیاسی گفت: این طرح مورد موافقت وزیر کشور قرار گرفته و در حال حاضر مشغول تدوین آیین نامه این شورا هستیم./ایلنا

وزیر خارجه فرانسه به تهران سفر می‌کند

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه  ۱۴ اسفند به تهران سفر می‌کند تا درباره برنامه موشک‌های بالستیک، برجام و پرسش‌های مربوط به نقش ایران در مسایل منطقه با مقام‌های ایران گفت‌وگو کند.

قرار بود آقای لودریان در دی‌ماه به تهران برود، اما بدلیل تظاهرات سراسری در شهرهای مختلف ایران، این سفر به تعویق افتاد.

وزیر خارجه فرانسه گفت که امیدوار است درباره اقدام‌های به‌گفته‌ او بی‌ثبات‌کننده ایران در خاورمیانه و حمایت مالی از حزب‌الله لبنان و حوثی‌های یمن با وزیر خارجه ایران صحبت کند.

تهران در مقابل، فرانسه را به داشتن دیدگاه‌های یک‌جانبه درباره بحران خاورمیانه متهم کرده بود./رادیو فردا

 

 

خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »