مرگ «چند» زلزله‌زده بر اثر سرما در کرمانشاه

زیتون ـ شهاب نادری، نماینده اورامانات در مجلس ایران از مرگ «چند نفر» در مناطق زلزله‌زده به دلیل سرمازدگی در شب گذشته خبر داد.

پیش از این هم نماینده کرمانشاه در مجلس گفته بود که بر اثر  وزش باد شدید، ۳۵ خانوار زلزله‌زده چادرهای خود را از دست داده‌اند.

شب یکشنبه ۲۱ آبان ماه سال جاری زلزله‌ای به بزرگی ۷٫۳ در نزدیکی ازگله ، استان کرمانشاه در نزدیکی مرز ایران و عراق رخ داد. تعداد کشته‌ شدگان این زمین لرزه در ایران به ۵۷۴ نفر رسیده و همچنین ۹٬۳۸۸ نفر نیز زخمی  و حدود ۷۰٬۰۰۰ نفر بی‌خانمان شدند.

به گزارش ایسنا، نماینده اورامانات  در پایان جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس در تذکری به رییس جمهور  با اشاره به اینکه بسیاری از مصوبات سفرها به این استان اجرایی نشده خواستار رعایت تعادل و توازن منطقه‌ای شد و گفت: قطعا با رعایت تعادل و توازن منطقه‌ای فقیر، فقیرتر و غنی، غنی‌تر نخواهد شد.

گزارش‎های حاکی از مرگ در اثر سرمازدگی و بی‌خانمانی زلزله‌ زدگان در حالی به گوش می‌رسد که در روزهای ابتدایی موج کمک‌های مردمی و تصمیمات و مصوبات دولت و دستگاه‌های حاکمیتی به سوی این منطقه سرازیر شده بود.

در همان روزهای ابتدایی پس از زلزله  مبلغ ۵۶۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان با هدف تسریع در امدادرسانی به زلزله زدگان  از سوی خزانه داری کل کشور به دستگاه‌های ذیربط پرداخت شد.

بر اساس دستور وزارت اقتصاد، از مجموع رقم پرداخت شده، مبلغ ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به خزانه معین استان کرمانشاه، ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خزانه معین استان ایلام، ۱۰ میلیارد تومان ارتش جمهوری اسلامی ایران، ۳۰۰ میلیارد تومان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۴۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۱۰ میلیارد ریال جمعیت هلال احمر، ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان جمعیت جوانان هلال احمر، ۵ میلیارد تومان اورژانس کشور و ۱۰ میلیارد تومان اورژانس تهران از محل منابع مدیریت بحران، خارج از نوبت و بدون فوت وقت پرداخت شد.

همچنین بر اساس پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه، در هیات دولت مصوب شد که  مبلغ   ۲۸۱۶میلیارد و ۱۶۴ میلیون ریال به صورت هزینه‌ای از محل منابع ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران برای بازسازی بخشهای خسارت دیده ناشی از زلزله استان کرمانشاه در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرد.

پیش از این هم  در روز ۱۳ دی ماه محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه، نهادی که  ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه برای اسکان زلزله‌زدگان دریافت کرده بود، اعلام کرد:« قرارداد و تعهد ما برای اسکان موقت مردم زلزله زده در روستاهای دشت ذهاب و اطراف ثلاث باباجانی و برخی از روستاهای گیلان‌غرب و دالاهو حدود ۸ هزار کانکس برای ۸ هزار واحد روستایی تخریب شده و یا غیر قابل اسکان بود.امروز پس از گذشت ۴۴ روز از سفر مقام معظم رهبری و با گذشت حدود ۴۰ روز از تعهدی که سپاه در خصوص اسکان موقت زلزله‌زدگان داده بود، اتمام ماموریت خود را پیش از به پایان رسیدن ۴۵ روز اعلام می‌کنیم.»

 

حال با وجود اعلام تخصیص بودجه‌های نامبرده و پایان ماموریت بسیاری از نهادهای ذیربط، عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت نامساعد زلزله‎زدگان تاکید می‌کند که « لازم است هرچه سریع‌تر کانکس یا پول آن به مردم زلزله زده داده شود تا آنها در این شرایط و وضعیت سرما نباشند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »