زهرا رهنورد: رفع حصر من بدون میرحسین بی‌معناست

زیتون- زهرا رهنورد٬ از رهبران در حصر جنبش سبز٬ در واکنش به شایعات مربوط به رفع حصرش تاکید کرد که «رفع حصر رهنورد بدون میرحسین بی‌معناست.»

اول بهمن ماه الیاس حضرتی٬ از اعضای حزب اعتماد ملی و مدیر مسئول روزنامه اعتماد٬ خبر داد که منابع موثق اطلاع دادند خانم #زهرا_رهنورد چند روزی است به دلیل بیماری مادرشان خارج از#حصر به‌سر می‌برند.

ین خبر به سرعت توسط فرزندان این دو رهبر در حصر جنبش سبز تکذیب شد. زهرا موسوی خامنه٬ دختر میرحسین موسوی و زهرا رهنورد٬ رهبران در حصر «جنبش سبز» در واکنش به این خبر توییت کرد:دوستان عزیز مادر من بعد از ملاقات با مادر به شدت بیمار و نیمه محتضرش دوباره به حصر برگردانده شده منبع موثق هم خود ما هستیم و رفع حصر شدن را به شما خبر خواهیم داد رفع حصر یعنی زندان سازان رسما آن را اعلام اجازه دهند بدون مامور رفت و امد کند.

نرگس موسوی نیز واکنشی مشابه داشت: مادربزرگ حالش وخیم است.زهرا رهنورد در طی چند روز اخیر ساعات و گاهی دقایقی را بر بالین مادر بیمار می گذراند و بعد به حصر اختر بازگردانده می شود. رفع حصری صورت نگرفته است. تکذیب مدعیان رفع حصر … منابع خبری ایشان، خبر را اشتباه به عرضشان رسانده اند.

مهدی کروبی، فاطمه کروبی، زهرا رهنورد و میرحسین موسوی از بهمن سال ۱۳۸۹ و در پی اعتراضات به نتیجه انتخابات سال ۱۳۸۸، در حصر خانگی قرار گرفتند. از این میان فاطمه کروبی پس از چند ماه رفع حصر شد.

زهرا رهنورد در ملاقات این هفته خود با دخترانش اظهار امیدواری کرد که شاید حاکمیت کمی از رفتارهای گذشته عبرت گرفته است و اجازه داده وی ساعاتی بر بالین مادر بیمار خود حاضر شود.

وب سایت کلمه خبر داد این رهبر در حصر جنبش سبز در ملاقات هفتگی خود با دخترانش گفت: «۵ سال پیش بعد از مدت‌ها بی‌خبری از خانواده، تنها دقایقی پیکر بی‌جان پدرم را در سردخانه بیمارستان نشانم دادند. هفت سال قبل جنازه پدر میرحسین را نشانش دادند.»

به گفته زهرا رهنورد: «این روزها ساعاتی یا گاه دقایقی بر سر بالین مادر بیمار و ٩۴ ساله‌ام حاضر شده‌ام، هرچند نمی‌توانم بسیاری از ایرانیان که با همین دلایل در داخل و خارج کشور از دیدار با خانواده و عزیزان خود محروم هستند، را از خاطرم دور کنم.»

او با بیان اینکه نمی داند که اینهمه شایعه‌سازی با چه هدفی صورت گرفته است؟ تاکید کرده است که مانند ۷ سال گذشته همچنان هیچ خواسته‌ای جز آزادی زندانیان سیاسی بخصوص آزادی زنان زندانی ندارد.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »