محدودیت زمان ملاقات فرزندان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد رفع شد

زیتون– پس از هفت سال از آغاز حصر میرحسین موسوی و زهرا رهنورد٬ «رهبران جنبش سبز» برای اولین بار محدودیت زمان ملاقات با ایشان برای فرزندانشان برداشته شد.

طی دوماه اخیر ملاقات فرزندان میرحسین و زهرا رهنورد با والدین در حصرشان از یک بار در هفته به دوبار در هفته افزایش یافته بود.

اما به گزارش کلمه پس از این بر اساس اعلام ماموران امنیتی می‌توانند هر زمان که خواستند به دیدار والدینشان بروند.

پس از این اعضای درجه یک خانواه این دو رهبر در حصر «جنبش سبز» (دختران و خانواده‌شان) می‌توانند بدون زمان‌بندی هفتگی و محدودیت زمانی به دیدار دو محصور خانه اختر بروند.

همچنین در هفته اخیر تعداد دیگری از خانواده رهنورد، از جمله برادر و چند نفر از اعضای نزدیک نیز اجازه یافته‌اند که در منزل مادر رهنورد و هنگامی که بر بالین مادر بیمارش حاضر بوده با او دیدار داشته باشند.

خواهران میرحسین نیز توانستند به همراه همسرانشان در منزل بن‌بست اختر با وی دیدار داشته باشند.

تا پیش از این ملاقات‌ با این دو رهبر در حصر جنبش سبز٬ هفته‌ای یک یا دوبار برگذار می‌شد؛ اگرچه پیش از آغاز به کار دولت یازدهم خانواده میرحسین موسوی و زهرا رهنورد ماه‌ها با بی‌خبری مطلق از آنان مواجه بودند..

دختران میرحسین و رهنورد ضمن استقبال از امکان حضور بیشتر در کنار پدر و مادر خود تاکید دارند که همچنان از تماس تلفنی و ارتباط مداوم با والدین محرومند. میرحسین و رهنورد نیز کماکان در خانه اختر محصورند و امکان ارتباط و تردد آزاد و نیز دیدار آزادانه با دیگران را ندارند.

مهدی کروبی، فاطمه کروبی، زهرا رهنورد و میرحسین موسوی از بهمن سال ۱۳۸۹ و در پی اعتراضات به نتیجه انتخابات سال ۱۳۸۸، در حصر خانگی قرار گرفتند. از این میان فاطمه کروبی پس از چند ماه رفع حصر شد.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »