گزارش بازدید نمایندگان از زندان اوین

زیتون– الله یار ملکشاهی٬ رییس کمسیون حقوقی و قضایی مجلس٬ آنچه در بازدید امروز نمایندگان از زندان اوین گذشت را تشریح کرد.

ملکشاهی به ایسنا گفت که ۱۱ نفر از نمایندگان امروز از زندان اوین بازدید کردند، این بازدید از بند نگهداری متهمین و بند ۲۰۹ بند امنیتی انجام  شد. همچنین ضمن بازدید از وضعیت چهار نفر از افراد باقی مانده که در اغتشاشات اخیر دستگیر شده بودند، همکاران با آنها صحبت کردند.

رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: «در خصوص آن فردی که در اغتشاشات دستگیر شده بود و صحبت آن بود که خودکشی کرده هم فیلم مربوط به آن دیده شد و هم از محلی که جسد وی  پیدا شده و احیانا در آن جا خودکشی کرده بازدید شد.»

فاطمه سعیدی٬ تنها زن نماینده بازدید کننده از اوین نیز توضیح داد که این بازدید بیش از ۲ ساعت به‌طول انجامید و در نهایت قرار شد جمع‌بندی نهایی در قالب گزارشی تا فردا در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد.

به گفته او  هم‌اکنون تنها ۴ نفر از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های اخیر در اوین همچنان زندانی هستند که در جریان این بازدید با هر ۴ نفر دیدار و با آن‌ها گفت‌وگو کرده‌اند.

او در ادامه به «استناد گفته مسئولان زندان اوین» افزود که هیچ زنی در میان بازداشت‌شدگان فعلی وجود ندارد و در نتیجه از بند نسوان بازدید به عمل نیامده. 

هیئت بازدید کننده از زندان اوین تنها از از بندهای ۲۰۹ و بخش‌هایی دیگر از زندان مردان بازدید کرده‌اند.

 

عبدالکریم حسین زاده، محمد کاظمی، حسن نوروزی، محمدجواد فتحی، محمد دهقان، محمدعلی وکیلی، الله‌یار ملکشاهی، فاطمه سعیدی، ولی الله نانواکناری و محمد برومندی نمایندگانی بودند که از اوین بازدید کردند.

علی مطهری٬ نایب رییس مجلس٬ اول بهمن ماه خبر از «موافقت دادستان تهران» برای بازدید نمایندگان از «زندان اوین» داده بود.

نایب رییس مجلس همچنین خواستار تحقیق درباره مرگ افرادی شده بود که «گفته می‌شود در حوادث اخیر در زندان‌های کشور خودکشی کرده‌اند.»

این بازدید که قرار بود روز یکشنبه انجام شود٬ به دلیل بارش برف در تهران به تعویق افتاده بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »