جزئیات اطلاعاتی که از خودکشی سینا قنبری در اختیار نمایندگان قرار گرفته منتشر شد

زیتون– محمدجواد فنحی٬ عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس٬‌ از جزئیات خودکشی سینا قنبری در زندان خبر داد.

به گفته او طی بازدید هیاتی از نمایندگان از زندان اوین، فیلم خودکشی سینا قنبری و محل حادثه نشان داده شد که حکایت از خودکشی داشت، اما قضاوت قطعی مستلزم انجام تحقیقات دقیق قضایی است.

محمدجواد فتحی به ایسنا گفت: «در مورد علت فوت این متهم نمی‌توان با دیدن یک فیلم یا صحنه محل حادثه قضاوت کرد. آن‌چه در فیلم نشان داده شد خودکشی بوده و نظریه پزشکی قانونی نیز آن را تایید می‌کند البته که اکنون پرونده در دادسرای امور جنایی تهران مفتوح است. باید منتظر اظهارنظر نهایی بازپرس باشیم.»

به گفته فتحی، بازپرس از همه ابزارها برای کشف حقیقت استفاده می‌کند اعم از تحقیقات از هم‌بندی‌ها، معاینه محل وقوع این اتفاق و نظریه پزشکی قانونی یا حتی در صورت لزوم از نظریه پلیس علمی نیز استفاده می‌شود تا بتوانند به قرائن و شواهد متقنی رسیده که فوت سینا قنبری ناشی از قتل و یا خودکشی بوده است.

او درباره توضیحات ارائه شده در خصوص نحوه خودکشی این فرد، بیان کرد: ظاهرا این فرد با استفاده از نایلون‌های سطل زباله و گره زدن آن در یکی از سرویس‌های بهداشتی مربوط به بند ۴ به گفته پزشکی قانونی، خودکشی کرده است که ما فیلم خودکشی را هم دیدیم. ظواهر نشان می‌دهد که فرد خودکشی کرده اما باید روند قضایی طی شود تا بتوان علت قتل را مشخص کرد.

این نماینده مجلس درباره وجود ترامادول در معده سینا قنبری، افزود: «طبیعتا بازپرس پرونده در این باره باید تحقیق کند.»

هفدهم دی ماه کمیته پیگیری بازداشت شدگان خبر داد که یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری٬ سینا قنبری٬ در زندان اوین خودکشی کرده است.
دو نماینده مجلس مرگ یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری را تایید کردند.
محمود صادقی،‌ نماینده مردم تهران مجلس، با تایید مرگ سینا قنبری، نسبت به تکرار وقوع آنچه «کهریزک دوم»‌نامید،‌ هشدار داد.

 

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس همچنین تاکید کرد: «جمع‌بندی بنده از این بازدید و اینکه بتوانم چیزی را نفیا یا اثباتا قضاوت کنم این است که نمی‌توانم نه نفیا یا اثباتا چیزی را تایید یا رد نمایم.»

به گفته فنحی بر اساس گزارش ارائه شده، کلا ۵۵ نفر از زندانیان اعتراضات اخیر در بازداشت هستند که از این تعداد دو نفر خانم هستند که یکی از آنها در تهران است.

الله یار ملکشاهی٬ رییس کمسیون حقوقی و قضایی مجلس٬ روز گذشته به ایسنا گفته بود که ۱۱ نفر از نمایندگان امروز از زندان اوین بازدید کردند، این بازدید از بند نگهداری متهمین و بند ۲۰۹ بند امنیتی انجام  شد. همچنین ضمن بازدید از وضعیت چهار نفر از افراد باقی مانده که در اغتشاشات اخیر دستگیر شده بودند، همکاران با آنها صحبت کردند.

رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزوده بود: «در خصوص آن فردی که در اغتشاشات دستگیر شده بود و صحبت آن بود که خودکشی کرده هم فیلم مربوط به آن دیده شد و هم از محلی که جسد وی  پیدا شده و احیانا در آن جا خودکشی کرده بازدید شد.»

فاطمه سعیدی٬ تنها زن نماینده بازدید کننده از اوین نیز توضیح داده بود که این بازدید بیش از ۲ ساعت به‌طول انجامید و در نهایت قرار شد جمع‌بندی نهایی در قالب گزارشی تا فردا در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد.

به گفته او  هم‌اکنون تنها ۴ نفر از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های اخیر در اوین همچنان زندانی هستند که در جریان این بازدید با هر ۴ نفر دیدار و با آن‌ها گفت‌وگو کرده‌اند.

او در ادامه به «استناد گفته مسئولان زندان اوین» افزود که هیچ زنی در میان بازداشت‌شدگان فعلی وجود ندارد و در نتیجه از بند نسوان بازدید به عمل نیامده.

هیئت بازدید کننده از زندان اوین تنها از از بندهای ۲۰۹ و بخش‌هایی دیگر از زندان مردان بازدید کرده‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »