????زنده|معاون اول قوه قضائیه: حصر تصمیم شورای عالی امنیت ملی است

 


 تلگرام به اپ استور اپل بازگشت


نماینده مجلس: سن ازدواج دختران از ۱۳ به ۱۵ سال افزایش می‌یابد

طیبه سیاووشی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در توئیتر خود نوشت: به دنبال افزایش سن ازدواج از ۱۳ سال به ۱۶ سال بودیم ولی به دلیل مخالفت‌هایی که از ناحیه آقایان مطرح شد، فعلا قرار است سن ازدواج به ۱۵ سال افزایش پیدا کند. البته بین ۱۳ تا ۱۵ سال باید با اجازه مراجع صالحه این گونه ازدواج ها صورت گیرد . طرح فروردین ماه سال آینده به صحن می آید.

وی تاکید کرد: این مساله بسیار پیچیده است. مثلا در دادگاه برای ازدواج دختران زیر ۱۳ سال برخی از قضات برای این که به یقین برسند دختر به بلوغ عقلی رسیده یک انگشتر طلا به او نشان می دهند و از او می پرسند آیا این انگشتر طلاست؟ یک معضل دیگر اینکه ازدواج ها اصلا ثبت نمی‌شود.


آغاز رسمی جشنواره فیلم فجر


 استاندار کرمانشاه: به مستاجران زلزله‌زده مسکن مهر می‌دهیم

استاندار کرمانشاه گفت: به مستاجرین مناطق زلزله زده درصورت تمایل، از واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی اختصاص داده می‌شود.

هوشنگ بازوند در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان با اشاره به پیگیری انجام شده برای حل مشکل مستاجرین مناطق زلزله زده اظهار کرد: همچنین در این مناطق با تایید فرمانداری‌ها، برای مستاجرین روستایی مبلغ ۳۰ میلیون تومان و برای مستاجرین شهری ۴۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌کنیم.

وی همچنین با انتقاد از عملکرد بیمه‌ها در مناطق زلزله زده، گفت: کمیته‌ای متشکل از نماینده بازرسی استان، فرمانداران شهرستانهای زلزله زده، مدیرکل مدیریت بحران، مدیران عامل بانکها و مدیرکل بازرسی استانداری طی یک بررسی جامع عملکرد بیمه ها را در پرداخت خسارت ارزیابی کنند و اگر حقی از مردم ضایع شده باشد، حتما و رسما از بیمه‌ها شکایت می‌کنیم.


عزل سرپرست شهرداری بروجرد

محمدپرهام، عضو شورای شهر  بروجرد اعلام کرد که شورای شهر بروجرد در یک جلسه فوق‌العاده رأی به عزل سرپرست شهرداری بروجرد داد.

محمدپرهام، عضو شورای شهر بروجرد با اعلام این خبر گفت: «پس از آن‌که سرپرست شهرداری بروجرد برخورد بسیار نامناسبی با کودکان کار داشت ما در شورای شهر جلسه فوق‌العاده برگزار کردیم و از ایشان در این‌باره توضیح خواستیم که توضیحات ایشان برای اعضا قانع‌کننده نبود.»

پرهام ادامه داد: «ما دو راه را در همان زمان به سرپرست شهرداری بروجرد پیشنهاد کردیم یکی این‌که استعفا دهد و از مردم ایران و کودکان کار به خاطر این رفتار ناپسند عذرخواهی کند و یا این‌که از سوی شورای شهر عزل می‌شود اما او گفت که به هیچ وجه استعفا نمی‌دهد اما عزل او هم عملی نشد، چون اعضای اصولگرای شورای شهر بروجرد جلسه را ترک کردند و جلسه از رسمیت خارج شد.»

این عضو شورای شهر بروجرد گفت: «امروز بعد از مدتی تلاش و نامه‌نگاری در نتیجه موفق شدیم جلسه فوق‌العاده‌ای را خارج از وقت اداری برگزار کنیم و آقای یاراحمدی سرپرست شهرداری را به خاطر مردم ایران و کودکان کار از سمت خود عزل کنیم.»

چندی پیش تصویری از بازداشت کودکان کار در شهرستان بروجرد توسط شهرداری این شهر در فضای مجازی منتشر شد که واکنش‌های منفی بسیاری در پی داشت./فرارو


معاون اول قوه قضائیه: حصر تصمیم شورای عالی امنیت ملی است

غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه درباره حصر موسوی، کروبی و رهنورد در سال ۸۹ گفت که شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفت که آن زمان مصلحت کشور به محاکمه این افراد نیست و گفتند این افراد فعلا محصور باشند اما محاکمه قضایی نشوند.

محسنی‎ اژه‌ای با تاکید بر اینکه آنچه در سال ۸۸ اتفاق افتاد جرم بزرگی بود در باره محاکمه «مجرمین» مربوط گفت: افرادی که عامل اصلی قضایا بودند و باید محاکمه می‌شدند به سه گروه تقسیم شدند. دسته اول افرادی هستند که محاکمه آن‌ها بدون هیچ ارفاقی صورت گرفت. دسته دوم جوان‌ترها و دانشجویانی هستند که از عمق قضایا خبر نداشتند، اما مرتکب جرم به طور مثال خسارت به اموال عمومی و… شدند. در مجازات این افراد ارفاق‎های زیادی صورت گرفت. در مورد دسته سوم که سران فتنه هستند، شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفت که آن زمان مصلحت کشور به محاکمه این افراد نیست و گفتند این افراد فعلا محصور باشند اما محاکمه قضایی نشوند. این موضوع مصوبه شورای عالی امنیت ملی است و تا هنگامی که پابرجا باشد، قوه قضائیه نمی‌تواند کاری کند./ایسنا



رییس سازمان مالیات: فردی دو سال بعد از  مرگش ارز خرید و فروش می‌کرد


معاون سازمان حفاظت از محیط زیست: در اهواز فاضلاب وارد رودخانه‌ آب شرب می‎شود


علی خمینی: افتخار می‌کنیم فردی رهبر ماست که از بن دندان مقام را پس می‌زند

علی خمینی، نوه رهبر سابق جمهوری اسلامی امروز در مراسم ۱۲ بهمن در مقبره ایت‌الله خمینی گفت: ما افتخار می‌کنیم فردی ولی فقیه و سردمدار حکومت ما است که از بن دندان مقام را پس می‌زند.

خمینی افزود: عده ای بسیار تلاش می‌کنند تا شخص ولی فقیه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را تخریب کنند اما ما به وجود ایشان افتخار می‌کنیم و از بن دندان معتقدیم که پس از امام خمینی (ره) هیچ شخصی به جز آیت‌الله خامنه‌ای را نداشته‌ایم که بتواند جای امام خمینی را پر کند./ایسنا


شناسایی ۳ هزار حساب بانکی مشکوک

رئیس کل سازمان امور مالیاتی درباره رسیدگی به تراکنش‌های بانکی مشکوک و برای مبارزه با فرار مالیاتی گفت: از محل شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مودی مشکوک با تراکنش‌های سنگین، ۶۳۰۰ میلیارد تومان مالیات مطالبه شد./ تسنیم


تلگرام از اپ استور حذف شد

اپلیکیشن  تلگرام از اپ استور حذف شد. هنوز علت این اقدام مشخص نیست.

پاول دورف  موسس تلگرام  در توییتى گفته مشکل حذف این اپلیکیشن از اپ استور به زودى رفع خواهد شد.


تشکیک روسیه بر سر ارسال سلاح «ایرانی» به یمن

روسیه شواهد  ارسال سلاح «ایرانی» به یمن را زیر سوال برد. این متحد جمهوری اسلامی  همچنین با اعمال تحریم‌های تازه بر ایران به دلیل نقض قطعنامه‌های سازمان ملل مخالفت کرد.

دولت دونالد ترامپ، مدت‌هاست خواستار پاسخگو شناختن ایران در سازمان ملل در ارتباط با ارسال سلاح به یمن و آزمایش‌های موشکی‌اش بوده است و همزمان تهدید به خروج از برجام (توافق اتمی) کرده است.

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل، روز دوشنبه (۲۹ دسامبر) نمایندگان ۱۴ کشور در شورای امنیت سازمان ملل را به پایگاهی در واشنگتن برد تا بقایای موشکی را نشان دهد که پنتاگون می‌گوید ساخت ایران است و حوثی‌ها روز ۴ نوامبر به سوی ریاض شلیک کردند./بی بی سی فارسی


ورود یک طلبه به چالش «دختر خیابان انقلاب»

https://twitter.com/qomnews/status/958980289283358720


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »