محکومیت یکی از بازماندگان اعدام‌های دهه شصت به زندان بلند مدت

زیتون– دادگاه تجدید نظر٬ حکم هفت سال ونیم حبس را برای منصوره بهکیش٬‌ از اعضای «مادران و خانواده‌های خاوران»٬ تایید کرد.

منصوره بهکیش سال گذشته در دادگاه بدوی به اتهام‌های تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور محاکمه شده بود.

منصوره بهکیش در سال ۹۱ هم به چهار سال حبس محکوم شده بود که شش ماه آن تعزیری و سه سال و نیم تعلیقی،‌ به مدت پنج سال، بود.

منصوره بهکیش از اعضای «مادران و خانواده‌های خاوران است» که جوانان‌شان در دهه ۶۰ و بخصوص تابستان سال ۶۷ بدون برخورداری از امکان دفاع حقوقی و شرکت در محاکمه‌ای رسمی با نقض حکم حبس یا پس از پایان حبس، اعدام و در مکانی بی‌نام دفن شدند. شش تن از اعضای خانواده خانم بهکیش در آن زمان اعدام شدند.

۷۵ تن از خانواده‌های اعدام شدگان و قتل‌های سیاسی در جمهوری اسلامی، صدور حکم زندان برای منصوره بهکیش،‌ را محکوم کردند و خواستار لغو آن شدند.

وب‌سایت «مادران پارک لاله»،‌ در بیانیه‌ای که ۷۵ تن از اعضای خانواده‌های اعدام شدگان و قتل های سیاسی در حمایت از خانم بهکیش امضا شده، دلیل این اتهامات، «دادخواهی» و «فعالیت‌های مدنی، سیاسی، صنفی و فرهنگی» او ارزیابی شده‌است.

بر اساس این بیانیه، منصوره بهکیش که شش تن از اعضای خانواده اش در دهه ۶۰ اعدام شده‌اند، «عضوی فعال از مادران و خانواده های خاوران است. کسانی که به گفته خود وی، هیچ گاه حاضر نشدند که از حقوق خود به عنوان یک انسان دادخواه دست بشویند و ظلمی را که در حق شان شده است، به فراموشی بسپارند».

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »