فیلمی از خودکشی سینا قنبری وجود ندارد

زیتون– علیرضا رحیمی، یکی از نمایندگان بازدیدکننده از اوین، خبر داد که فیلمی از خودکشی سینا قنبری در زندان اوین وجود ندارد.

پیشتر محمدجواد فنحی٬ عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس٬‌ از جزئیات خودکشی سینا قنبری در زندان خبر داده بود.

به گفته او طی بازدید هیاتی از نمایندگان از زندان اوین، فیلم خودکشی سینا قنبری و محل حادثه نشان داده شد که حکایت از خودکشی داشت، اما قضاوت قطعی مستلزم انجام تحقیقات دقیق قضایی است.

محمدجواد فتحی به ایسنا گفته بود: «در مورد علت فوت این متهم نمی‌توان با دیدن یک فیلم یا صحنه محل حادثه قضاوت کرد. آن‌چه در فیلم نشان داده شد خودکشی بوده و نظریه پزشکی قانونی نیز آن را تایید می‌کند البته که اکنون پرونده در دادسرای امور جنایی تهران مفتوح است. باید منتظر اظهارنظر نهایی بازپرس باشیم.»

علیرضا رحیمی در کانال تگرامی‌اش نوشت که فیلمی که با عنوان «فیلم خودکشی» سینا قنبری، یکی از معترضان بازداشتی توصیف می‌شود، دربرگیرنده صحنه‌ای از خودکشی نیست.

به گفته  این نماینده مجلس، در فیلمی که به نمایندگان نشان داده شده، روز ۱۶ دی ماه، در ساعت ۳ بامداد، فردی، با هویت سینا قنبری، در‌حالی‌که کیسه پلاستیکی مشکی بلند و پیچیده‌شده‌ای در دست راست دارد، وارد یکی از سرویس‌های بهداشتی می‌شود. پس از آن «مدت بسیار طولانی بدون هیچ اتفاق یا حرکتی محوطه سرویس‌ها ضبط شده تا اینکه حدود دو ساعت بعد یکی از زندانیان وارد شده و مستقیما به‌‌ همان سرویسی که سینا رفته وارد می‌شود و با صحنه جسد افتاده بر زمین مواجه و به حالت بهت و شوکه برمی‌گردد.»

او در ادامه توضیح داد که سپس شماری از زندانیان تلاش می‌کنند با روش فشار دست بر سینه، او را احیا کنند. در نهایت پیکر سینا قنبری در ساعت هفت صبح تحویل پزشک قانونی شده‌است.

این نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرده از این فیلم به اشتباه با عنوان فیلم «خودکشی» نام برده شده، در حالی‌که اساسا فیلمی که نحوه مرگ را در برگیرد وجود ندارد.

علیرضا رحیمی در بخشی دیگر از یادداشت خود، می‌گوید «با انجام تحقیقات از هم بندی‌های وی و نیز اشخاصی در محل سکونتش، مقامات زندان به این نتیجه رسیده‌اند که وی قبلا قرص اعصاب مصرف می‌کرده و به گواهی هم بندی‌هایش حالت‌های بی‌قراری در او مشهود بوده است».

به گفته این نماینده بازدید کننده از زندان اوین حتی «با فرض خودکشی این متهم، در اینکه آیا امکان پیشگیری از خودکشی وجود داشته یا خیر قطعا پس از بررسی پرونده و مستندات قابل اظهار نظر قطعی است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »